תלמדו מרומניה: כך נשפר את תדמית ישראל
הרבה זמן עבר מאז שישראל קיבלה מילה טובה מידידותיה בעולם. קשה אמנם לעשות זאת בזמן מבצע בעזה, אך בימים כתיקונם ניתן לשדרג את תדמית המדינה. איך? כך עושים את זה בעולם באופן משעשע ומקורי
אחת השאלות שעולות במהלך מבצע "צוק איתן " היא איך ישראל לא מצליחה להסביר את עצמה? שאלה נוספת קשורה לטענה, שאם ישראל הייתה משכילה למתג את עצמה טוב יותר לפני תחילת העימות, מצבנו היה טוב יותר מבחינת יכולתנו להסביר ולשכנע בצדקת דרכנו.
לכתבות נוספות של ערן יסעור :
- גם בעלי החיים דורשים מזון בריא
- בשיווק, "פחות" זה לפעמים הרבה יותר
- עפות על עצמן: כך חב' התעופה מושכות אתכם
הג'וב הטוב בעולם
נתחיל בקלאסיקה פרסומית יצירתית, שזכתה בעשרות פרסים, ושתמיד נעים להיזכר בה: הקמפיין לקוויזלנד שבאוסטרליה, במסגרתו בוצע חיפוש כלל עולמי למתנדב, שיסכים לחיות לבדו על אי מדהים ולחלוק את חוויותיו עם כל הקנאים, שבטח קיוו שגל גדול יבוא וייקח אותו משם.
הקמפיין המעוטר הזה התחיל כמודעת דרושים פשוטה...
הכל צפוי והרשות נתונה (או שלא)
הטיעון הייחודי של לשכת התיירות של מוזמביק מעניין ואפשר לסכם אותו כך: במקום לצאת לחופשה צפויה, שמהלכה אתה בוהה באפו החסר של הספינקס במצרים או במחוג הדקות שכמעט ולא זז בביג בן בלונדון, כדאי שתגיע למקום שבו הטבע לא דומם, ושבכל שנייה משהו מסעיר עומד לקרות.
רומניה. לא רק צ'ורבה וקאלארשו
מפתיע לגלות כמה מאמצים השקיעה רומניה בשנים האחרונות בניסיון למתג את עצמה כדי למשוך אליה יותר תיירים. קמפיין "רומניה היא לא מה שחשבתם", מנסה בעזרת סדרת מודעות לשכנע אתכם לבקר.
מדובר במדינה קטנה עם תושבים "ענקיים". בזכות הרומני, שהמציא את מנוע הסילון מיליארדי אנשים יכולים לטוס, ובזכות נערה שזכתה בציון 10 עגול באולימפיאדה, נערות בכל העולם מתאהבות בהתעמלות קרקע.
קונספט ה'ארץ קטנה, אנשים ענקיים' (שיכול, אגב, להתאים גם לישראל) מופיע גם בהמשך סדרת המודעות, שמנסה לשים את רומניה על המפה ולגלות לעולם, שהרומנים המציאו את האינסולין ואת תחום הקיברנטיקה.
את ביקורנו ברומניה נסיים בסדרת מודעות מיוחדת, שיזמה לשכת התיירות במדינה. המודעות מנסות לשכנע באמצעות טיפוגרפיה (עיצוב אותיות ופונטים), שרומניה היא יעד לתיירים מכל העולם, עם תחומי עניין מגוונים וצרכים משתנים. אפילו לטובת כאלה שיופיין של הנשים הרומניות "עושה להם את זה".
איזהו העשיר? המבקר באוסטרליה
מחוז Goldfield באוסטרליה מתגאה בעושר התרבותי והאמנותי שמאפיין את האזור, ומבטיח לתיירים הפוטנציאלים ש"ייצאו עשירים לאחר הביקור". אשרי המאמין.
מתערבים שתאהבו את הקמפיין הזה?
בבריטיש קולומביה כל כך מרוצים ממזג האוויר הנוח שיש שם במחוז ויקטוריה במהלך כל השנה, שהם יצאו בקמפיין מודעות בכותרת "אנחנו כל כך בטוחים שמזג האוויר אצלנו טוב יותר מאשר אצלך, שאנחנו מוכנים להתערב איתך על זה".
משלבים בין ביזנס לפלז'ר
סינגפור היא דוגמה למדינה שלא מנסה לקדם את עצמה כמותג תיירותי ופנאי אלא באמצעות הצגתה כמותג צרכני.
הקשר הפולני
''אנחנו כבר היינו אצלכם'', אומרת לשכת התיירות הפולנית בקמפיין המיועד לתושבי בריטניה. באמצעות ויז'ואל, המציג כיצד בתוך דגל היוניון ג'ק הבריטי ניתן למצוא את דגל פולין, ותוך הדגמה של פולנים מפורסמים ש"ביקרו" כבר בממלכה, החל בסופר ג'וזף קונרד דרך טייסי חיל האוויר הפולני וכלה בבוב הבנאי, מקווים בפולין למשוך את התיירים הבריטיים אליהם.
קנדה מלכת האמבטיה
זה נכון שאפשר לעשות חיים גם באמבטיה, אפילו לפצוח בשיר, אבל נראה שמה שיש לקנדה להציע, שמודגש באמצעות פרסום יצירתי, אטרקטיבי יותר.
השוויץ' של שווייץ
ונסיים בקמפיין למדינה, שהיא כנראה הדבר הכי רחוק מה"שכונה" המזרח-תיכונית החמה, המיוזעת והאלימה שלנו. כשבארגז הכלים היצירתי שלך נמצאים ההרים הנישאים של שווייץ ביחד עם האהבה החולנית של המקומיים לניקיון – אפשר להרים לפסגות קמפיין מיתוג יצירתי, מדויק ו"נקי".
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה ואת ארגון המיתוג הבינלאומי Superbrands. הכתבה הוכנה בסיוע אחיה פריד.
איזה מיתוג אתם הייתם מציעים לישראל? טקבקו לנו