סיכום המבצע: עלייה במכירות מוצרים לחיילים
נתוני נילסן לתקופת מבצע "צוק איתן" לשוק מוצרי הצריכה מעלים כי הציבור קנה יותר מוצרים המתאימים לילדים ולמשלוח בחבילות לחיילים. השוק נמצא בצמיחה כספית לעומת השבועות שקדמו למבצע עם עלייה של 1%, אך מצוי בקיפאון לעומת התקופה המקבילה אשתקד -עם עלייה של 0.2% בלבד
מבדיקת מכון המחקר נילסן את ארבעת השבועות של מבצע "צוק איתן" בשוק מוצרי הצריכה, עולה כי חלה עלייה במכירות מוצרים לחיילים ולילדים כמו עוגות, פיצוחים עוגיות, מזון מוכן, ממרחים מתוקים ודגני בוקר. עלייה במכירות נרשמה גם במשחות שיניים, מגבונים, דאודורנטים ותכשירי גילוח שנשלחו בחבילות לחיילים.
- מבצעי קיץ: מטרנה חינם וכרטיסיית חיתולים
- יולי בקניונים: ירידה במכירות בדרום, עלייה בשפרעם
- שטיחי טריקו ויין מהדרום - לקנות כדי לתמוך
נראה כי השוק נמצא בצמיחה כספית לעומת השבועות שקדמו למבצע עם עלייה של 1% בהיקף המכירות, אך מצוי בקיפאון לעומת התקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 0.2%. הצמיחה מגיעה מענף המזון (1.9% לעומת אשתקד) והירידה בעיקר מהמשקאות - ירידה של 4.7% במכירות לעומת אשתקד ו-1.8% לעומת התקופה המקבילה בחודש הקודם.
העליות במכירות מגיעות בעיקר מהאזורים ירושלים, מרכז ותל-אביב, כשאזור הדרום מציג ירידה במכירות. באזור הדרום הירידה ממשיכה גם בשבוע הרביעי למבצע (2.1%-1.5%). באזור תל-אביב והמרכז נרשמה עליה בתחילת המבצע אך ירידה בשבועיים האחרונים.
עוד עולה מנותני נילסן כי הסניפים של הרשתות המוזלות נחלשו במכירותיהם, בעוד שסניפים שכונתיים התחזקו, כנראה בשל הרצון לקנות קרוב יותר לבית. גם סניפים חרדיים התחזקו.
בנוסף, המכר בשוק מוצרי הצריכה בשבוע הרביעי של המבצע, הוא הנמוך ביותר מאז תחילת המבצע, ייתכן ובשל "אגירת" מזון. כאשר בוחנים את כלל תקופת המבצע, עולה כי השוק נמצא בצמיחה כספית מול תקופה סמוכה ובקיפאון מול תקופה מקבילה אשתקד. הצמיחה מגיעה מענף המזון. נחלשו גם שוקי תחליפי החלב, משקאות יוגורט ומשקאות חלב בטעמים, שהתייקרו לאחרונה.