שתף קטע נבחר

אבודים בדואר: לאן התגלגלו חבילה ודואר רשום?

תושב אשדוד קנה סלולר מסינגפור ב-160 דולר. כעבור כמה שבועות גילה כי הוא הגיע - לעפולה. רק בזכות התעקשותו קיבל את החבילה כעבור חודשיים. וגם: מכתב רשום שהגיע אחרי חודש. מסיפורי הדואר

יעקב תושב אשדוד קנה במאי מכשיר סלולרי דרך האינטרנט ב-7 מאי וזה בושש להגיע. "באמצעות מספר המעקב שלה מכשיר שרכשתי בסינגפור ב-160 דולר, נודע לי כי הוא בארץ כבר מ-21 במאי 2014, למרות שכבר עברו חודשיים מהתאריך הזה ולא היה זכר לחבילה. כל הזמן הזה התלוננתי בפני המוכר על היותו רמאי ומסתבר שלא בצדק.

 

 

"במקרה, הגעתי לסניף הדואר וביקשתי מהפקידה שתבדוק מה קרה לחבילה שלי לפי מס' המעקב. היא הוציאה לי תדפיס, לפיו החבילה הגיעה לעפולה ב-21 במאי, בעוד שמקום מגורי והכתובת שלי היא באשדוד".

 

מעפולה - למכס

יעקב התקשר לשירות הלקוחות של הדואר. "הפנו אותי לשירות האזורי", הוא טוען. "שעות עד שעונים שם. הטלפנית שענתה לי ניסתה לשכנע אותי שהמוכרים סתם נותנים מספר מעקב של חבילה אחרת וזה לא אומר שהחבילה בעפולה. ביקשתי ממנה להריץ בדיקה מול המיון בעפולה, כך שתדבקו מה עושה החבילה ומה רשום על גביה לפי מספר המעקב. והיא מתווכחת ומתווכחת. בקיצור אילולא פניתי וגיליתי שהחבילה בעפולה, עד היום לא הייתי מקבל אותה. בסוף היא אמרה לי נכון, אבל החבילה הועברה למכס.

 

"הרמתי טלפון למכס. גם שם, לוקח זמן עד שעונים. אמרו לי: נבדוק, נחזור אלייך. אחרי 3 שבועות חזרו אלי מהמכס. ביקשו ממני הצהרה על תוכן החבילה. שאלו כמה עלתה. אמרתי 160 דולר למרות שעלתה מעט פחות. אמרו לי שהמוכר הסיני הצהיר הצהרה כוזבת שמדובר במנגן מוזיקה שעולה 30 דולר. אמרתי להם אני מוכן לשלם מס והצהרתי הצהרה אמיתית, יש כנראה סיפור עם המוכרים הסיניים".

 

החבילה התעכבה שלושה שבועות נוספים

מאז, תאמינו או לא, עברו עוד 3 שבועות. "פניתי שוב", הוא מספר "ואמרו לי במכס: 'מה, זה כבר הגיע. זה נשלח לסניף הדואר באשדוד'. בסניף הדואר אמרו לי: 'זה הגיע היום'. אם לא הייתי פונה - זה היה ממשיך לטייל. בסופו של דבר קיבלתי את החבילה ב-30 ביולי. שלומיאליות גמורה. לא ברור איך אף אחד לא הודיע לי על הגעתה של החבילה - לא הדואר ולא המכס. שלומיאליות גמורה".

 

הודעה ראשונה ושנייה לא הגיעו - בלגן בצורן

עידית, תושבת שכונת רמת אמיר בצורן, עברה טרטור אחר בדואר. היא חיכתה לאישורים שקשורים בדרכון גרמני שביקשה להוציא, שהתמהמהו להגיע. תיבת הדואר שלה נמצאת במרכז חלוקה, כלומר לכאורה, אין סיבה שהדוור יפספס אותה.

 

"ב-16 ביולי שלחתי לשגרירות אישור על תשלום שהייתי צריכה להעביר אליהם", כתבה ל-ynet. "ב-17 ביולי קיבלתי מהם אישור שקיבלו את התשלום ושהם שולחים לי את המכתב בדואר רשום. ב-29 ביולי טרם קיבלתי את המכתב. פניתי לשגרירות וביקשו שאעדכן אותם בעוד כשבועיים. כעבור שבועיים ב-13 באוגוסט, עידכנתי שטרם קיבלתי את המכתב. הם בתגובה כותבים לי כי מבדיקה שלהם עולה כי קיבלתי הודעה שנייה כבר ב-5 באוגוסט".

 

הבקשה לאזרחות התעכבה ב-3 שבועות

עידית התקשרה אז למשרד הדואר בקדימה. "הגברת אמרה לי להגיע אליה עם מספר הדואר הרשום והיא תתן לי אותו", סיפרה. "כשביקשתי שתבדוק אם הוא קיים, כדי שלא אבוא סתם היא טענה שהיא לא יכולה לעשות זאת. למה? לא ברור.

"כשהגעתי לדואר, אמרתי לפקיד שאני מחכה לדואר רשום שלא מגיע זאת למרות שאני יודעת שנשלחה הודעה שנייה כביכול על הגעתו של דבר הדואר. הוא מיד שאל אם אני מקדימה או צורן.

 

"לאחר שנתתי לו את מספר הדואר הרשום הוא מצא את המכתב תוך רגע. בקבלתי את המכתב, ראיתי שמופיע עליו ספח המשלוח של הדואר הרשום מ-27 ביולי.

 

"כלומר, הודעה ראשונה על הגעתו של הדואר הרשום נשלחה ב-27 ביולי והודעה שנייה נשלחה ב-5 באוגוסט, אבל לא היה לשתי אלה זכר בתיבת הדואר שלנו. מאד מרגיז, תחושה של חוסר אונים מול הדואר.

 

"כתוצאה מכך, הבקשה לתעודת אזרחות הגרמנית, והדרכון הגרמני התעכבו בשלושה שבועות. הסיפור חוזר על עצמו שוב ושוב אצל תושבי השכונה - רמת אמיר, ואצל כל היישוב. פרסומות אגב, מגיעות יופי אל התיבה של דואר ישראל - אותן תיבות מרכזיות שצריך ללכת אליהן במיוחד כדי להוציא את דברי הדואר. לתיבות האלה רק דוור של דואר ישראל יכול להגיע, ובמהלך התקופה שהמתנו למכתב החשוב, כן קיבלנו מין ספר טלפונים כזה של היישוב, כך שלא ברור למה את ההודעות על דואר רשום לא קיבלתי".

 

תגובות לסיפור של יעקב

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "דבר הדואר שנשלח ליעקב התקבל בשירותנו בתאריך 21 במאי 2014 ונותב בטעות לעפולה והוחזר לאחר מספר ימים למכס להמשך טיפול. על כך שלוחה התנצלותנו הכנה ליעקב.

 

"חברת דואר ישראל מפעילה מערך לוגיסטי עצום, המשרת מדי שנה כ-50 מיליון לקוחות, ומעבירה מדי שנה למעלה מ-600 מיליון דברי דואר, ב- 700 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ. כאשר מדובר בסדרי גודל כאלו, לעיתים מתרחשות תקלות נקודתיות, וחברת דואר ישראל מתייחסת לכך בכובד ראש, ופועלת לתקן זאת.

 

"עם קבלת דבר הדואר בסוכנות הדואר באשדוד, לאחר שהלקוח הסדיר את ענייניו מול המכס, נשלחה אל הלקוח הודעה על קבלת חבילה והיא נמסרה לידיו ב- 30 ביולי 2014".

 

מרשות המסים נמסר בתגובה: "החבילה המדוברת הגיעה לידי המכס מחברת דואר ישראל בחודש יוני האחרון. בבדיקת החבילה התברר כי היא נשאה הצהרה כוזבת - הן לגבי תוכן החבילה והן לגבי שווייה ועל כן, ב-9.7.2014 נשלחה באמצעות חברת דואר ישראל הודעת חיוב במסים ואזהרה לנמען. כך, כפי שניתן לראות, חלקו של המכס בטיפול בחבילה היה מקצועי ובמסגרת זמן סבירה".

 

תגובה לסיפור של עידית

בדואר ישראל מסרו בתגובה: "מדובר בתקלה נקודתית שלצערנו לא ניתן לבדוק אותה מאחר והודעות על דבר דואר רשום נשלחות בשירות רגיל שלגביו לא מתנהל מעקב.

 

עם זאת, מנהל בית הדואר אבן יהודה יצר היום קשר עם הלקוחה והתנצל בפניה . הודעת רענון באשר להקפדה על משלוח הודעות על קבלת דבר דואר תועבר לידי כל הנוגעים בדבר". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
החבילה הגיעה לעפולה במקום לאשדוד
מומלצים