שתף קטע נבחר

קסטרו החלה למכור אונליין לכ-100 מדינות

החברה הישראלית פתחה את אתר האינטרנט שלה לקונים מרחבי העולם. לרגל ההשקה, המחירים לצרכנים מחו"ל יהיו נמוכים ב-20%, אבל מבדיקה עולה שהמחיר הקטלוגי לצרכנים בחו"ל לעיתים גבוה יותר. גבי רוטר: "אנחנו פונים לישראלים בחו"ל ויהיה לנו תקציב פרסום בארה"ב ובשווקים נוספים"

קסטרו פתחה היום את אתר האינטרנט שלה לקונים מרחבי העולם, המתגוררים ב-98 מדינות. בין המדינות אליהן ניתן להזמין פריטים של קסטרו: ירדן, בריטניה, ארה"ב, איטליה, קוריאה, יפן, אוסטרליה, הרפובליקה הדומיניקנית ודרום אפריקה. למרות מגוון המדינות - האתר פועל בשתי שפות בלבד: עברית ואנגלית.

 

 

איך המחירים בחו"ל לעומת ישראל?

מהחברה נמסר כי "המחירים באתר הבינלאומי יהיו זהים למחירי המוצרים בישראל ולרגל ההשקה יערך מבצע של 20% הנחה לקנייה ראשונה באתר לרוכשים מחו"ל".

 

מהשוואת מחירו של פריט אחד: סריג בשילוב רוכסנים ותחרה, עולה כי מחירי הבסיס לצרכנים בחו"ל גבוהים יותר מהמחירים לצרכנים בישראל. עקב כך ההנחה לקונים בחו"ל שככל הנראה ניתנת בעת ביצוע התשלום, נמוכה יותר מ-20%.

 

מחיר סריג באתר הישראלי: 229 שקל ()
מחיר סריג באתר הישראלי: 229 שקל

 

לפי אתר האינטרנט של קסטרו, הסריג הזה שעולה בישראל 229 שקל, יעלה לקונים בארה"ב 60.58 דולר, כלומר 235.59 שקל. לקונים מבריטניה הוא מתומחר ב-38.71 ליש"ט, כלומר 236.47 שקל. לקונים מצרפת מחירו עומד על 48.66 אירו, כלומר - 235.34 שקל. לקונים מאוסטרליה מחירו: 73.29 דולר אוסטרלי - 242.22 שקל. לקונים יפנים הסריג עולה 7,396 יין, כלומר - 243.36 שקל. (המחירים לפי שערי בנק ישראל, 30 בנובמבר).

 

מחיר הסריג ביין יפני ()
מחיר הסריג ביין יפני

מחיר הסריג בליש"ט ()
מחיר הסריג בליש"ט

גם מחירו של "קרדיגן פתוח עם שסע בגב" נמוך יותר בישראל: 159.90 שקל לקונים בארץ, לעומת 42.3 דולר לקונים מארה"ב, כלומר, 164.5 שקל. נראה שההבדל במחירים בין ישראל לארה"ב לאירופה זניח ונובע ככל הנראה משינויי שערי מטבע. לעומת זאת ההבדל בין מחירי ישראל למחירי חו"ל לקונים מאוסטרליה ויפן משמעותי יותר.

 

משלוח אקספרס בתוספת של 10 דולר

עוד נמסר מהחברה כי: "האתר הבינלאומי מאפשר שילוח מהיר ותשלום באמצעות המטבע המקומי בכל מדינה. קולקציות האופנה המופיעות באתר זהות לקולקציה הנמצאת בישראל ובחנויות ומתחדשת בדגמים חדשים בכל יום.

 

"הלקוח יוכל לבחור את אופן השילוח: דואר אוויר או שילוח אקספרס. משלוח חינם: בקנייה מעל 100$ (או 75 אירו מ.ק). זמני שילוח: שילוח אקספרס בין 3-7 ימי עסקים. שילוח בדואר אוויר בין 7-11 ימי עסקים בהתאמה לתנאי השילוח המקומיים בכל מדינה (בתוספת של 10 דולר. מ.ק)".

 

"אם תהיה אפשרות - נשלח לרשות הפלסטינית"

גבי רוטר, מנכ"ל משותף ובעלים אמר ל-ynet כי "ממוצע המחירים ללקוחות בחו"ל, זהה לחלוטין למחירים בארץ. מי שמעדכן את המחירים באתר זו חברה חיצונית, אני לא לוקח פרמיה על המחירים. אם יש הבדל במחירים - זה בגלל שערי מטבע, בממוצע לא יהיה שום שינוי".

 

איך תביאו את האתר לתודעת הצרכנים בחו"ל?

 

"האתגר הכי גדול שלנו זה להביא טראפיק איכותי של לקוחות מחו"ל לאתר. קודם כל - ישראלים וקרובי משפחה של ישראלים שגרים בחו"ל. האם יהיה לנו תקציב שיווק עבור פרסום בזימבבואה? לא יהיה, אך בארה"ב ובשווקים אחרים, יהיה תקציב פרסום. נראה תוך כדי תנועה כמה עולה לנו לקוח. אנחנו בתחילת הדרך".

 

כמה השקעתם במהלך הזה?

 

"זה מהלך די מטורף, שלקח המון זמן. זה לא רק העניין של השילוח הבינלאומי, אלא גם המרת מטבע, אבטחת כרטיס אשראי, שלא תהיה הונאה. זה עלה לנו וגם יעלה לנו בהמשך. בדיוק כמו שמותגים בחו"ל מוכרים לארץ, גם אנחנו רוצים למכור לחו"ל. אני חושב שאנחנו חלוצים בתחום. מלכתחילה נבנתה פלטפורמה לאתר שמכוונת לחו"ל ועשינו לה גיור לישראל. המטרה סומנה מראש".

 

מה הצפי למכירות דרך האתר?

 

"כל מספר שאגיד לך, אין לו שום אחיזה בשום נוסחה. 'נתגלח' על מה שעשינו השנה ונראה. בכל מקרה אני מאמין שהעתיד של המכירות שלנו באינטרנט הוא עתיד חיובי במושגים של מכירות. אי אפשר שנהיה מובילי שוק מבלי להיות מוכנים להיכנס לדברים כאלה, שבעיני הן מגמות צריכה עולמיות. ודאי שאנחנו נהיה שם".

 

הגדלתם את המלאים לכבוד המהלך?

 

"אנחנו לוקחים בחשבון מה יהיו המכירות באתר, אבל עדיין לא עורכים דיוניים תקציביים בנושא. נחליט תוך כדי תנועה בתקווה שהמכירות יצברו תאוצה".

 

למה לא תרגמתם את האתר לשפות של המדינות אליהן אתם מכוונים?

 

"נעשה מאמץ אדיר לתרגם את האתר לאנגלית אמריקנית, כל תהליך הקנייה מותאם למטבע המקומי. כשאת נכנסת לאתרים בעולם השפה האנגלית היא הרווחת וכרגע הפרויקט נמצא פה. אם יהיו ארצות שתהיה שם קנייה אדירה, נהשקול לתרגם את האתר לשפות נוספות".

 

תשלחו לרשות הפלסטינית?

 

"אם תהיה אפשרות, כן. אנחנו נשמח".

 

"לא הורדנו מחירים בעקבות התחרות באינטרנט"

קסטרו השיקה אתר מכירות אונליין בינואר 2013 והכריזה בתחילת 2014 שתפתח בארץ רשת חנויות של מותג הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה. הסניפים ייפתחו ככל הנראה באמצע השנה הבאה, כך לפי רוטר. בערב קסטרו הפעילה חנויות בגרמניה וברוסיה. המכירות אונליין הן נסיון נוסף למכור לחו"ל.

 

איך המכירות אונליין בארץ? כמה אחוז הן מהמכירות?

 

"הן עולות עם הזמן, אני מאמין שזו זרוע מכירות שחייבים להיות בה. לא אומר כמה אחוז, אך הן כמו חנות טובה מאוד".

 

יש לא מעט צרכנים שקונים בחו"ל דרך האינטרנט ומוצאים באיביי ואלי אקספרס פריטים דומים לאלה של קסטרו ומשווים מחירים. זה לא מעורר חשש?

 

"מוצרי קסטרו נמכרים רק בקסטרו, עוצבים על ידנו ואין מקום להשוואה. בקסטרו את קונה לא רק מוצר ולא רק מחיר אלא גם שירות: משהו לא בסדר את יכולה להחליף את המידה והפריט, את לא צריכה להתעסק עם הקנייה הלא מוצלחת והמשלוח מגיע תוך 3-2 ימי עסקים. חווית הקנייה אצלנו עולה אין ערוך על כל קנייה בינלאומית. תמיד יהיה משהו שאפשר למצוא יותר בזול כמו שיש משהו שאפשר למצוא במחיר גבוה יותר. המחירים בקסטרו שווים לכל נפש".

 

זה גרם לכם להוריד מחירים?

 

"לא. בזכות תהליך הגלובליזציה המוצרים שלנו הרבה יותר תחרותיים מאשר שהיו בעבר, בעיקר כי עברנו לייצר מוצרים בארצות טקסטיל מובהקות. כשאני נכנס לחנות שלנו המחירים מאוד מאוד הוגנים והלקוחות מזהים את זה. והתוצאות מדברות בעד עצמן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים