שתף קטע נבחר

הסמארטפון שבר שיאים בבלאק פריידי

מחצית מהתנועה באתרי המסחר בבלאק פריידי הגיעה ממכשירי טאבלט וסמארטפונים. עם זאת, לא כדאי להספיד את המחשבים: כ-70% מסך העסקאות בוצעו במחשבים נייחים וניידים. ובישראל? הצרכנים רכשו בממוצע 63 מוצרים בשנייה. מקבץ נתונים לסיכום חגיגת הקניות השנתית

סוף השבוע של חגיגת השופינג העולמית, בלאק פריידי, שנמשך כמעט שבוע שלם, כבר נמצא מאחורינו. כעת הגיע זמן הסיכומים: מי כיכבו בחגיגת המכירות ועל אילו מוצרים התנפלו הצרכנים בעולם ובישראל?

 

לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות

 

את הבכורה גנבו ללא ספק המכשירים הניידים (ולא בהכרח מהכיוון עליו אתם חושבים). אומנם, הרכישות של מכשירי הטאבלט והמכשירים הסלולאריים הרקיעו שחקים, אך הנתון המפתיע יותר הוא שכמעט 50% מהתנועה באתרי המסחר הגיעה מן המכשירים הניידים - 34.7% מהטלפונים הסלולריים ו-14.6% מהטאבלטים.

צרכנים בבלאק פריידי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
צרכנים בבלאק פריידי(צילום: AFP)
 

זאת הייתה הפעם הראשונה מעולם שבה המכשירים הסלולריים והטאבלטים עברו את "מתחריהם" המחשבים (נייחים וניידים): הסמארטפונים והטאבלטים סיפקו כ-52% מהתנועה בחג ההודיה (שחל יום לפני בלאק פריידי), וכ-49.6% ביום שישי עצמו.

 

אך לפני שאנו מספידים את המחשבים, חשוב לציין את הנתון הבא: רק כ-27.9% מהרכישות בפועל באתרים הגיעו מסמארטפונים וטאבלטים (11.82% מסמארטפונים, 16.01% מטאבלטים). המשמעות היא שלמעלה מ-70% מן המכירות בפועל הגיעו בסופו של דבר מהמחשבים האישיים - ניידים ונייחים, שאותם אנחנו ממהרים להספיד משנה לשנה.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מבצעי המכירות ברשת בשבוע שלפני בלאק פריידי הביאו לכך שביום חמישי (היינו, חג ההודייה) קפצו המכירות בכ-14.3% בהשוואה לשנה הקודמת. המשמעות היא, שלרוכשים היה זמן להשוות מחירים, לתכנן רכישות ולבצע את הקניות בזמנם החופשי. המכירות שקדמו לבלאק פריידיי נגסו במכירות היום עצמו, שעלו בשיעור מתון יותר של כ-9.5%.

 

המכירות בחנויות עצמן ירדו בכ-11% בהשוואה לשנה קודמת (מכ-57 מיליארד דולרים לכ-50 מיליארד דולרים). המסקנה מנתון זה, היא שהצרכנים לוקחים את הסמארטפונים עמם אל החנויות, ומשתמשים יותר מתמיד ביכולת להשוות מחירים. או בקיצור, הסלולרי החכם הפך את גם הרוכשים לחכמים יותר.

 

פייסבוק מול פינטרסט - מי מלכת המכירה?

קצב ההמרה מהקלקה לרכישה של הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, היה יותר מכפול מאשר ברשת החברתית הוויזואלית פינטרסט.

 (מקור: באזהאנטר סוכנות קריאייטיב) (מקור: באזהאנטר סוכנות קריאייטיב)
(מקור: באזהאנטר סוכנות קריאייטיב)

לצפייה בגודל המלא

 

המכירות שבוצעו מסמארטפונים בהם מותקנת מערכת הפעלה של אפל - iOS, היו כמעט פי 4 מהמכירות שבוצעו במכשירים שבהם מותקנת מערכת ההפעלה Android (שיעור של 21.9% למכשירים עם iOS, לעומת 5.8% למכשירים עם אנדרואיד). האם זה משקף חתך דמוגרפי של המשתמשים, או יכולת הצגה ויזואלית טובה יותר של iOS? זאת שאלה שכנראה תישאר לעת עתה פתוחה.

 

וישראל בקטנה...

הצרכנים הישראלים נטלו אף הם חלק בפסטיבל הקניות. מחברת eBay ישראל נמסר כי הישראלים הגדילו את הרכישות בכ-126% בהשוואה לשנה קודמת, שילשו את כמות רכישות הסמארטפונים ורכשו בממוצע 63 מוצרים בכל שנייה!.

 

בניגוד לטרנד העולמי של רכישות אופנה, שדורגו גבוה בסולם הרכישות, בישראל שלושת המוצרים הפופולאריים ביותר היו טכנולוגיים: מצלמת אקסטרים, מכשיר סמארטפון Samsung Galaxy S5 והסמארטפון OnePlus One.

 

ועתה רק נותרה שאלה אחרונה: מי היה אותו הישראלי שרכש במהלך בלאק פריידי טבעת יהלום, ממוכר ישראלי אחר, תמורת סכום של 10,000 דולר?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: רויטרס
צרכנים עומדים בתור בבלאק פריידי
צילום: רויטרס
מומלצים