חיתולי האגיס יוחלפו: "בלי התייקרות"
מותג חדש בשם האגיס פרידום דריי, שאמור להיות יבש יותר, יחליף בעוד 3 שבועות את האגיס פרידום פלוס, ממידה 3 ומעלה. גובה ההשקעה: 10 מיליון שקל. למרות מותגים זולים שהושקו לאחרונה והשחיקה בנתח השוק של חוגלה קימברלי, לא תהיה ירידת מחירים
חברת חוגלה קימברלי תחליף את מותג החיתולים האגיס פרידום פלוס במותג חדש: האגיס פרידום דריי (freedom dry). ההחלפה תתרחש בעוד 3 שבועות, ותכלול חיתולים רק ממידה 3. במידות הקטנות יותר, החברה תמשיך למכור מותג החיתולים הקיים, "ליטל בייביז".
- שופרסל השיקה: 46 חיתולים ב-31.9 שקל
- פמפרס התכווצו: פחות 8-10 חיתולים לאריזה
- סופר-פארם השיקה חיתולים ב-42.90 שקל
- עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet
החיתולים החדשים מיוצרים בטכנולוגיה שהחברה מכנה "quick dry", המאפשרת לטענתה הרחקת נוזלים יעילה יותר ב-20% לעומת האגיס פרידום פלוס. החיתולים החדשים דקים יותר ב-25% (אך פחות דקים מחיתולי פמפרס) וכוללים מותְנִית גמישה - פטנט של החברה. לפני שיגיעו לחנויות, הם יחולקו להורים להתנסות. אלו מההורים שיקבלו חיתולים, יקבלו גם חיתולים לחלק לחברים שלהם.
3 גדלי אריזות לכל גודל חיתול
למרבה הבלבול, יש 3 גדלי אריזות לכל גודל חיתול, כל אריזה מכילה מספר שונה של חיתולים. לכל גודל חיתולים יש אריזה "רגילה", עם אותו מספר חיתולים כמו באריזות האגיס פרידום פלוס. לצידה יש אריזה קטנה יותר בכ-15% ואריזת חיסכון גדולה פי 1.6 מהאריזה בגודל "הרגיל".
לחיתוחלים בשלב 3 יש אריזה הכוללת 54 חיתולים (ספירה חדשה), וכן אריזה המכילה 62 חיתולים ואריזה מוגדלת שבה 100 חיתולים. לשלב 4 יש אריזה עם 52 חיתולים, אריזה עם 54 חיתולים (ספירה חדשה) ובאריזה המוגדלת: 84 חיתולים. באריזת שלב 4 + יש 42 חיתולים, אך גם אריזה של 48 חיתולים (ספירה חדשה) ואריזה מוגדל של 72 חיתולים, ועבור חיתולים שלב 5 יש אריזה של 38 חיתולים (ספירה חדשה), אריזה של 44 חיתולים ובאריזה המוגדלת: 72 חיתולים.
"מקווים שצרכנים יפרגנו בקניית כמות"
מנכ"ל חוגלה קימברלי, יובל דגים אמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד'): "מדובר במוצר יקר יותר לייצור, אך אנחנו משיקים אותו לקמעונאים באותו מחיר של החיתול הקודם (ברשתות אריזה של המותג הקיים נמכרת ב-65-40 שקל - מ.ק). אין התייקרות בהשקה שלנו. המחיר לחיתול לקמעונאי יישאר זהה", הוא סירב לנקוב במחיר המומלץ לצרכן או במחיר לקמעונאים בטענה שכל קמעונאי מקבל מחיר אחר.
"הקמנו מפעל חדש בעפולה, על בסיס המפעל הקיים, בהשקעה של100 מיליון שקל, שהוא מפעל החיתולים המתקדם בעולם".
איך תספגו את הירידה ברווחיות אם תמכרו חיתול שיקר יותר לייצר באותו מחיר?
"אנחנו מציעים חדשנות לצרכן וחושבים שאנחנו צריכים לתת ערך מוסף. ההצלחה תתבטא בהיקפי המכירות. אנחנו מקווים למכור יותר, שצרכנים יפרגנו בכמות".
החיתול לא דק כמו פמפרס.
"האימהות אוהבות את העובי של האגיס. זו הסיבה. עיקר החידוש בחיתול החדש זו הגמישות ויכולת הספיגה המשופרת".
אתם לא חוששים מכישלון כמו עם האגיס כותנה אורגנית ?
"לא. מאז היו לנו לא מעט השקות: החלפנו את פרידום בפרידום פלוס והשקנו את האגיס ג'ינס האגיס ניו בורן והאגיס בנים בנות".
2014: ירידה בנתח השוק של האגיס
האגיס מחזיקה ב-41.6% משוק החיתולים המגלגל 600 מיליון שקל בשנה, לעומת נתח שוק של 43.3% ב-2013, ירידה של 1.7%. לאחרונה השיקה שופרסל יחד עם חברת בייביסיטר מותג פרטי בחיתולים, ב-31.9 שקל, מה שעשוי לשחוק עוד יותר את המותג.
"יש עוד אימהות שמתנסות, בעוד מותגים, זו הסיבה לירידה", טוען דגים. "אנחנו לא מתחרים במחיר אלא בתמורה גבוהה עבור מחיר, האגיס זה מותג פרימיום. אנחנו לא מעלים מחיר ומגיעים עם מוצר יותר טוב".
למה יש 3 גדלי אריזות מכל גודל חיתול? ברור לי למה יש אריזות מוגדלות אבל למה הוספתם עוד אריזה, שמספר החיתולים בה לא מאוד שונה מהאריזה הקיימת?
יש פורמטים שונים אצל הקמעונאים. יש You שאוהב אריזות יותר גדולות ויש מגה בעיר שמבקש אריזה יותר קטנה. כיוון שהגדלנו את כושר הייצור, אנחנו יכולים להיענות גם לצורך הזה".
תקבלו בולטות בשופרסל למרות הרצון של הרשת לקדם את המותג שלה?
"יש שיתוף פעולה מעולה עם שופרסל, שום דבר לא השתנה ונראה את זה גם בהשקה. הם מתייחסים להאגיס כאילו הוא נכס שלהם".
תורידו את המחיר של טיטולים, בעקבות ירידת המחירים בחיתולים?
"טיטולים נמכרים במחירים נמוכים מאוד ויש להם נתח שוק נהדר, 20%. אנחנו מגיבים למחירים של השוק".