ההורים נפטרו, חיובי HOT קמו לתחייה
אביה של ת' נפטר ב-2006. אימה נפטרה ב-2013. המשפחה הזמינה טכנאי שיאסוף את ציוד HOT ואף השכירה את הדירה, אך מסתבר שבקשת הביטול שלהם, הפכה להקפאה. כעבור חצי שנה החלו להגיע חיובים ואז הודעה על חוב. אחרי פניית ynet בוטל החוב: "הבנו שחלה אי הבנה"
לא בפעם הראשונה:
- קרה לכם מקרה דומה? חייבו אתכם ביתר? ספרו לנו
"לקח לנו, הילדים והנכדים, זמן לפנות את הדירה שלה", סיפרה ת' ל-ynet. "היה לנו קשה ריגשית. לכן, השארנו את הטלוויזיה בבית. הקדשנו עצמנו לאבל, לסידור ולאריזת חפצים. לא תמיד יש אנרגיות להתקשר ולבטל מִנוי, אז המשכנו לשלם וזה בסדר, פשוט העברתי את החיוב לויזה שלי חודש-חודשיים אחרי מותה. פברואר 2013.
"אחרי כמה חודשים אזרנו כוחות והתקשרנו ל-HOT כדי לבטל את המִנוי. אמרו לנו שישלחו אדם שייקח את הממיר, הציוד. אכן הגיע מישהו, לקח את הממיר ולצערי אין ברשותי ההוכחה שהוא לקח את הציוד. אני לא מוצאת את הקבלה שהשאיר. פינינו את הדירה ומאז היא מושכרת. האנשים שגרים שם גם הם מחוברים ל-HOT, לכן אין צורך בהמשך המִנוי של אמי ז"ל. לאחרונה, גיליתי פתאום שמחייבים אותי".
אי אפשר להשיג נציג
ת' ניסתה להשיג את חברת HOT בטלפון. הימים היו ימי שפל בשירות של החברה ות' פשוט לא הצליחה להגיע לנציג שירות, לטענתה. "זה לא הלך", אמרה. "כל יום ביליתי שעה על הקו ואי אפשר היה לתפוס אותם. בייאושי, הרמתי טלפון לכרטיסי אשראי וביקשתי: 'בטלו החיובים, עצרו החיובים'. קיוויתי ש-HOT יחזרו אלי בעקבות זה. וזה אכן קרה, אך לרעה.
"אחרי כמה חודשים קיבלתי מכתב מ-HOT. מכתב נורא יפה, מכתב התראה לפני תביעה. בקשה אחרונה להסדרת חוב לפני נקיטה באמצעים משפטיים. המכתב הגיע לכתובת הורי ז"ל. מתי קיבלתי התראה? שום התראה לא נתקבלה לפני כן.
"המכתב היה מיועד לאבא שלי, שנפטר כאמור ב-2006. הם כותבים: 'ביום 19 באוגוסט 2014 נותקת משירותים אלה מאחר ולא הסדרת חובותייך'. עקב כך, הם דורשים 1,208 שקל כולל הוצאות גבייה. 'בקשה נוספת לא תישלח', כתבו. זה כל כך מקומם".
"אמרו לנו שאי אפשר לבטל רק להקפיא"
ב-HOT טוענים שהמנוי הוקפא. "אנחנו ביקשנו לבטל", ת' עומדת על דעתה. "בעלי התקשר אז לבטל, הם לא רצו לבטל, הוא לא כל כך הבין למה אי אפשר. הוא התעקש, נאמר לו שצריך מישהו בכיר יותר על מנת לבטל ושהם יכולים רק להקפיא. מבחינתו זה היה ביטול. הוא לא ממש הבין מה ההבדל".
מ-HOT נמסר בתגובה: "מתוך בירור שערכנו, בספטמבר 2013 פנה נציג מטעם בעלי המנוי וביקש שנבצע הקפאה לחצי שנה, הובהר לו כי עליו לפנות בתום ההקפאה מאחר והמנוי יתחדש אוטומטית.
"בתום ההקפאה לא התקבלה כל פניה ולכן המנוי חודש. בהמשך בוטל אמצעי התשלום של המנוי מה שהוביל לצבירת חוב.
בשיחה עם בתם של הלקוחות הסבירה הבת כי ככל הנראה חלה אי הבנה וכי מדובר כעת במנוי בדירה שהושכרה. מאחר והובהר לנו כי היתה אי הבנה, הלקוח יזוכה".