שתף קטע נבחר
 

תסתכלו בקנקן: האריזות שגורמות לנו לקנות

בשיווק, אריזת המוצר חשובה לא פחות ממה שבתוכה. בקבוק יין שמציג את העולם במשקפיים ורודות צפוי להצליח בשוק, קופסת סיגריות בצורת ארון מתים - קצת פחות. הנה כמה אריזות מעוצבות ומקוריות מהעולם, שעושות חשק "לקטוף" אותן מהמדף

בשיווק כבר מזמן הבינו שהפתגם "אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו" היה נכון אולי לפני אלפי שנים אבל לא נכון כיום. כולנו "קונים בעיניים" ועם עומס המוצרים החדשים העולים בכל שנה על המדפים, משווקים צריכים לדאוג שהאריזות של המוצרים שלהם לא רק ימשכו את העין, אלא גם ישמשו כ"אנשי המכירות" של המוצר שבתוכם.

 

לטורים נוספים של ערן יסעור

 

>>> רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר

 

מסובך? לא כל כך, במיוחד אחרי שבוחנים פתרונות יצירתיים ומקוריים לאריזות, שעושות לנו חשק לקנות.

 

מכופף (קרטונית) הבננות

הנה דוגמא מקסימה בעיני, לאריזה למשקה בטעם בננות. רק מלהסתכל בקנקן אתה יודע בדיוק מה נמצא בתוכו:

 

האריזה מדהימה, אבל מיץ בננות??!! (עיצוב: Naoto Fukasawa)

 

ואם אנחנו כבר בענייני מיץ, אז מה תגידו על קרטוניות המיץ, שעושות את השימוש הכי קריאייטיבי שראיתם אי פעם בפקק של קרטונית?

 

(עיצוב: Alexandra Istratova )

 

והנה אריזה שעיצב פרסטון גרובס עבור יצרנית מיץ תפוזים, שמוכרת "כמוסות מיץ", שכל אחת מהן מעוצבת כפלח וביחד הן ארוזות כמו תפוז טרי ועסיסי:


עיצוב: Preston Grubbs

 

אז... שלא ימרחו אתכם!

אני מתערב אתכם, שבעוד חמש שניות תגידו לעצמכם: "איך לא חשבו על זה קודם"? אריזת חמאה חד פעמית, שהמכסה שלה עשוי מקרטון קשיח, שגם משמש אתכם כסכין חד פעמי למריחה.

עיצוב: סטודיו Yeongkeun, דרום קוריאה

 

ואם אנחנו בענייני שימושיות, אז מה תאמרו על הפתרון של המעצב סילבן אלארד לתיבול של סלטים בשמן זית מחוץ לבית? במקום להתעסק עם כל מיני מיכלי פלסטיק שאנחנו בדרך כלל מקבלים בבתי קפה, ושכשפותחים אותם ניתז עלינו שמן זית, אלארד יצר אריזה אישית, קלה לזילוף, נקייה לשימוש ו....בצורה של זית:

עיצוב: Sylvain Allard

 

באוזניות שומעים מוזיקה, נכון? אז אם כך, אוזניות שגם נקראות "תווים" (Note) צריכות להיות ארוזות כמו תווים:

עיצוב מוזיקלי. הדמייה: Corinne Pant

 

אשרי הגפרור

קופסאות גפרורים הן לא הפריט הכי מעניין שאפשר להעלות על הדעת. בדיוק את התפיסה המוטעית הזו הצליח לשנות העיצוב היצירתי של קופסאות ושל גפרורים, שהופכים כל הצתה לחוויה:

קופסאות גפרורים בעיצוב מדליק (עיצוב: סטודיו Kokeshi )

 

והנה דרך שמצאה סוכנות הפרסום JWT כדי להדגים באמצעות קופסת גפרורים את האורך ואת יכולת הנשיאה של טנדר חדש מבית פורד:

 

ואת פרק המשחקים שלנו באש אסיים עם הצעה של מעצב בשם קרייג ריינולדס ליצרניות הסיגריות, שכנראה לא התקבלה משום שהיא לא הדבר שהכי גורם לך לרצות לעשן:

 

הסיגריות שיצאו מהארון

 

החיים שלכם דבש

עכשיו אני רוצה להציג לכם שני פתרונות יצירתיים שונים לאריזות למוצרי דבש.

 

האריזה הראשונה, שעיצב לייסי קוהן, היא לדגני בוקר המכילים דבש. לכן, אפשר להבין מה עושה הדב הרעבתן על האריזה וליהנות מהקריצה החייכנית המתקבלת, כשמבינים שהחלונית השקופה מציגה בעצם לא את תכולת האריזה אלא את תכולת בטנו של הדב הגרגרן.

מי אכל את הדגנים שלי? (עיצוב: Lacy Kuhn )

 

האתגר שעמד בפני אחת מיצרניות הדבש היה לעצב קופסאות לדבש, והפיתרון שנמצא היה להתכתב עם צורתה של חלת הדבש, המורכבת ממשושים. לכן, לא רק שכל צנצנת מעוצבת כמשושה:

אלא שהיא מאפשרת ליצור מראה של חלת דבש בנקודת המכירה, כשכל הצנצנות מסודרות אחת לצד השנייה:

כמה שזה מתוק... (עיצוב: Maxim Arbuzov)

 

נכנס יין, יצא דם דם

תראו את ההיגיון המוזר לפיו פועלים מעצבי מוצרים: אם יין הוא אדום, ודם הוא אדום, וצריך לעצב בקבוק של יין – אז למה שהוא לא יהיה בצורה של לב אדם? לחיים...

דם סמיך מיין בעיצובו של Constantin Bolimond

 

והנה בקבוק יין, שממבט ראשון נראה אולי יותר סטנדרטי:

אבל תוספת המשקפיים שעל הבקבוק, והעובדה שהיין ורדרד, מאפשרת לכם להסתכל על העולם מבעד למשקפיים ורודים במיוחד:

עיצוב: סטודיו Luksemburk

 

מה כבר אפשר לחדש בתיונים, אתם שואלים? מסתבר שהרבה. "תיון הקולב" שעיצב סון מו קאנג משווק באריזה, שמזכירה ארון בגדים.


 

וכדי שיהיה קצת יותר מעניין בכוס התה שלכם, מציעה Natalia Ponomareva לייצר תיונים בצורה של קיפולי נייר (אוריגמי):

מלצר, יש לי ציפור בתה

 

נישאר בעולמות קיפולי הנייר עם העיצוב של קלארה לינדסטרן לבירה אוריגמי.

בירה עם תווית מתקפלת (עיצוב: Clara Lindsten )

 

ונסיים בקצת אוכל וממתקים:

אריזה יפהפייה לבגטים, שעיצב סטודיו Lo Siento לקראת חג המולד:

 

בגט חג המולד. עיצוב: סטודיו Lo Siento

 

אריזת עוגייה, שאתה רק רוצה לאכול לה את הראש:

 

וספגטי באורכים שונים, שכשהוא מסודר כמו שצריך באריזה שלו, אפשר להבין למה שם המותג הוא "ניו יורק":

פסטה ניו יורקית בעיצובו של Alex Creamer

 

ערן יסעור הוא מומחה לחדשנות ולשיווק, ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים