מסירות רכב: השוק הישראלי ממשיך להתקרר
נתוני מאי של שוק הרכב מאכזבים ביחס לאשתקד ולממוצע החודשי, אך מתחילת השנה עדיין נרשמת צמיחה. יונדאי חזרה לצמרת, קיה ספורטאז' - הרכב הנמכר בישראל חודש שני ברציפות
שוק הרכב הישראלי מתקרר. אחרי הפתיחה המרשימה של 2015, בחודש מאי נרשמה ירידה של 4% במסירות רכב חדש לעומת החודש המקביל אשתקד - 20,763 מכוניות בלבד לעומת 21,704. מדובר גם בירידה של 15% בהשוואה לממוצע ארבעת החודשים הראשונים של 2015, העומד על 24,418 מכוניות בחודש.
יונדאי חזרה למקום הראשון בדירוג חודשי אחרי הפוגה קצרה, ומסרה במאי 3,239 מכוניות. יחד עם המקום השני, חברת הבת קיה (2,999 מכוניות במאי), הקונצרן הקוריאני החזיק במאי בנתח שוק יוצא דופן של 30% מכלל המכוניות שעלו לכביש בישראל. בדירוג חמשת החודשים הראשונים של השנה, יונדאי-קיה מחזיקות ב-25% מהשוק.
במקום השלישי ניצבת במאי טויוטה, עם 2,459 מכוניות. אחריה סקודה עם 1,652 יחידות, סוזוקי עם 961, מיצובישי (854) ומאזדה (807). סובארו רשמה חודש מצוין במאי עם 765 יחידות, והיא ממוקמת שמינית לפני רנו עם 648 ושברולט עם 639.
המותג |
ינואר-מאי (שינוי מ-2014) |
המותג |
מסירות במאי |
המכונית |
מסירות מאי (מראשית השנה) |
1. יונדאי | 15,447 (3%+) | 1. יונדאי | 2,059 | 1. קיה ספורטאז' |
1,338 (4,443) |
2. קיה | 14,539 (32%+) | 2. קיה | 2,560 | 2. טויוטה קורולה |
1,094 (6,062) |
3. טויוטה | 13,690 (5%+) | 3. טויוטה | 2,503 | 3. קיה פיקנטו |
836 (5,714) |
4. מאזדה | 8,934 (6%+) | 4. סקודה | 1,067 | 4. יונדאי i10 |
828 (3,783) |
5. סקודה | 7,298 (16%+) | 5. סוזוקי | 764 |
5. סקודה אוקטביה |
789 (3,816) |
6. מיצובישי | 6,907 (20%+) | 6. מיצובישי | 1,072 | 6. יונדאי i25 |
603 (2,655) |
7. סוזוקי | 6,215 (4%-) | 7. מאזדה | 1,891 | 7. יונדאי i35 |
589 (3,512) |
8. ניסאן | 5,202 (9%+) | 8. סובארו | 776 | 8. מאזדה 3 |
512 (4,133) |
9. סיאט | 4,388 (58%+) | 9. רנו | 559 | 9. סוזוקי SX4 |
492 (1,667) |
10. רנו | 3,754 (1%+) | 10. שברולט | 709 | 10. יונדאי i20 |
430 (1,173) |
חישוב מתחילת השנה ממקם את יונדאי ראשונה עם 15,447 יחידות (3% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד), למרות שמסירות הפרטיות ירדו באחוז. קיה ממוקמת שנייה עם 14,539 מכוניות (32%+), ואחריה טויוטה שצמחה ב-5% ל-13,690 יחידות. מאזדה רביעית עם 8,934 כלי רכב, גידול של 6% למרות שהמותג סבל מצניחה של 20% במסירות רכב הפנאי CX-5, בגלל נהירת הישראלים לקיה ספורטאז' המוזל וההמתנה למתיחת הפנים של ה-CX-5.
הספורטאז' מוביל, סין עדיין לא
ואם כבר הזכרנו את רכב הפנאי של קיה, גם במאי הוא מחזיק בתואר "הרכב הנמכר ביותר בישראל" - חודש שני ברציפות. 1,338 יחידות ממנו נמסרו ללקוחות, רובם מדגם ה-1.6 ליטר המוזל (1,022 יחידות). הספורטאז' ממוקם כעת במקום הרביעי הכולל השנה - לאחר שעבר את מאזדה 3 (4,133 יחידות) עם 4,443 מסירות. לפניו קיה פיקנטו עם 5,714 מכוניות וטויוטה קורולה, שנותרה מובילת השוק בדירוג השנתי עם 6,062 יחידות - מתוכן 1,094 בחודש מאי.
בפלח היוקרה, ב.מ.וו רושמת השנה את הגידול המרשים ביותר - 74% - ומסרה בחמשת החודשים הראשונים 1,402 מכוניות. היא ממוקמת שנייה אחרי אודי (1,929 מכוניות וגידול של 20%), ולפני מרצדס שצמחה ב-41% ל-1,331 יחידות - לא כולל מסחריות. לקסוס רביעית עם 679 יחידות וצמיחה של 25% לעומת שנת 2014.
ומה שלום התוצאת הסינית? מי שאיימה בעבר להפוך ללהיט מכירות, מתקשה בינתיים להבריק בשוק הישראלי. המותג הסיני היחיד שבאמת מצליח לשווק בישראל הוא MG (שנגחאי אוטומוטיב) המגיע ארצה על-ידי חברת לובינסקי (יבואנית פיז'ו וסיטרואן). רוב המכירות של מותג זה - 116 יחידות מתחילת השנה - התבטאו ב-MG3, בעוד מותג גרייטוול (חברת המזרח) מסר שלוש מכוניות בלבד.