שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

פיז'ו 508 במבחן דרכים: השקעה באפיק סולידי

המשפחתית הגדולה של פיז'ו זכתה לעדכון אמצע חיים עם עיצוב מאופק, אבזור נוחות משודרג אך ללא מערכות בטיחות מתקדמות. האם זה מספיק כדי לשגר אותה לצמרת הקטגוריה?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

פיז'ו 508 מציעה תא נוסעים מהודר למראה ביחס לקטגוריה. עם זאת, בחינה מדוקדקת תחשוף את גילה המתקדם. שכן למרות מתיחת פנים אשתקד (הושקה במקור ב-2010),  היא אינה צעירה עוד, ואיכות ההרכבה הבינונית מגלה זאת. מתגים רבים וחלקים שונים בקונסולה מציעים תחושה פחות איכותית מהרצוי לתפעול ומגע. גם הנדסת האנוש אינה מושלמת, כמו למשל מערכת המולטימדיה שמופעלת חלקית לא באמצעות מסך המגע, ובאופן תמוה מציעה מסך קטן יחסית - קטן אף מה-308 הזולה ממנה משמעותית. גם מתגי תפעול מערכת העצור-סע והתצוגה העילית שמשמאל להגה, אינם נוחים לשימוש.

 

המרווח בתא טוב מאוד מלפנים, אך גלגל ההגה אינו מציע מספיק מהלך מעלה-מטה ופנימה-החוצה ותנוחת הנהיגה אינה מושלמת. המרווח מאחור אינו הטוב בקטגוריה, אך הוא בהחלט טוב בכל המדדים. תא המטען נוח לשימוש ומציע נפח מרשים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים ב-508 המחודשת מעט נוקשה בתחילת מהלך המתלה, ולכן היא אינה מנטרלת שיבושים קטנים. דווקא בעיר ועל שיבושים משמעותיים יותר, ה-508 מציעה יכולת שיכוך מצוינת. המושבים נוחים ותורמים לנוחות נסיעה טובה מאוד בכל סוג נסיעה.

 

כושר התמרון העירוני אינו מרשים, וכך גם הראות לפנים ולאחור. חשוב לציין כי במכונית שמתקרבת לאזור ה-200 אלף שקלים, חסרונה של מצלמת אחורית - למרות המצאותם של חיישנים הקפיים - לסיוע בחניה אינו מקובל. בידוד הרעשים בתא הנוסעים טוב - רוח, כביש ומנוע.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. יכולת דינמית ובטיחות

כיול המתלים של ה-508 מאפשר למרכב לשמור על יציבות כיוונית מרשימה, הנעזרת בזוויות גלגול מתונות גם במהירות גבוהה. כפועל יוצא, גם אחיזת הכביש גבוהה במרבית המקרים. חבל רק שההיגוי לא באותה הרמה - התגבור אינו אחיד ותגובת הגלגלים לפקודת הנהג איטית ומעורפלת. כושר הבלימה היה מצוין - הן מבחינת עוצמת הבלימה והן מבחינת התחושה.

 

רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות מקובלים, אך חשוב מאוד לציין כי ה-508 אינה מוצעת אפילו עם מערכת בטיחות מתקדמת כלשהי בישראל. עובדה זאת מתמיהה במיוחד בהתחשב בכך שהיא אינה מהזולות בקטגוריה, ובכל מקרה עונדת תג-מחיר שמתחיל ב-170 אלף שקלים. עובדה זו פגעה ישירות בציון שקיבלה אצלנו בסעיף זה. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP שבוצע לדגם בשנת 2011, זכה לציון חמישה כוכבים המרבי.

 

פיז'ו 508 במבחן Euro NCAP

פיז'ו 508 במבחן Euro NCAP

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של ה-508 שודרגה במתיחת הפנים, ומציעה כעת 165 כ"ס ו-24.4 קג"מ מאותו נפח (1.6 ליטר טורבו-בנזין). יחד עם תיבת שישה הילוכים יעילה, המנוע הקטן יחסית מציע ביצועים מכובדים, עם גמישות מרשימה בכל סל"ד ופעולה שקטה ויעילה. התיבה חלקה ומהירה להגיב, אם כי במצב "ספורט" היא עלולה להעביר הילוך בחבטה מורגשת.

 

תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 11.2 ק"מ לליטר - נתון סביר המבטא פער של 35% לרעה לעומת נתון פיז'ו (17.2 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה). הרכב מצויד במערכת עצור-סע לחסכון בדלק שמכבה ומניעה את המנוע מהר ובאופן חלק - אך כיבתה לעיתים את המנוע מוקדם מהרצוי בזחילה במהירות אפסית.


נתוני פליטת מזהמים פיזו 508

נתוני פליטת מזהמים פיז'ו 508
ציון ירוק 199
דרגת זיהום 10

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

ה-508 המחודשת מוצעת בשלוש רמות אבזור, מהן נהגנו בגרסת הביניים - "אקטיב". היא כוללת חישוקי "17 קלים, מושבים חשמליים, תצוגת מידע עילית לנהג, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי USB ,AUX ובלוטות', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם ומראה מרכזית נגד סינוור. זהו אבזור מכובד ביחס לתג המחיר (180 אלף שקל), גם אם בשוק מתחרות זולות יותר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, מרווח, יכולת דינמית

- איכות הרכבה, היגוי, מערכות בטיחות

 

ולבסוף: פיז'ו 508 היא מכונית טובה מאוד, ובשוק בו אין נהירה המונית של לקוחות לרכבי פנאי, הייתה יכולה לרשום הצלחה משמעותית. אלא שבפלח שלה מכרסמים לא רק הם, אלא גם גרסאות הבסיס של רכבי יוקרה. ה-508 תתקשה להתחרות ברכבי הפנאי האופנתיים, אך מתיחת הפנים מצליחה להזריק לה מידה של יוקרה שעשויה לעזור לה בקרב מול הקבוצה השנייה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
פיזו 508 | רמת אבזור: אקטיב
פיז'ו 508 | רמת אבזור: אקטיב
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 483 ס"מ
רוחב 185 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 282 ס"מ
משקל 1,410 ק"ג
נפח תא מטען 515 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 215/55-17 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 8.9 שניות
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 11.2 ק"מ לליטר / 35%-
פליטת פחמן דו-חמצני 134 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 10 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 180 אלף שקל
אחריות 60 חודשים (24 אחרונים חלקית)
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים