שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

טויוטה אוונסיס במבחן: משפחתית גדולה קטנה

עדכון שני למשפחתית הגדולה של טויוטה, עם עיצוב מחודש ותוספת אבזור, אמור לשדרג את האוונסיס בטבלת המכירות. ומה עם נקודות החולשה המוכרות?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

מרבית המכוניות בקטגוריית המשפחתיות הגדולות גדלו משמעותית בשנים האחרונות, הן בבסיס הגלגלים והן בממד האורך. אבל האוונסיס הוותיקה שהוצגה לראשונה לפני שבע שנים, וגם אז לא הייתה מהגדולות, לא צמחה כלל. המשמעות היא כי המשפחתית הגדולה של טויוטה מציגה כיום ממדים קטנים משמעותית מהמקובל. עם אורך של 471 ס"מ היא קצרה מהמתחרות ב-10-15 ס"מ, אך עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ היא מציעה נתון זהה לקורולה הקומפקטית שממוקמת בקטגוריה מתחת.

 

בהתאם, האוונסיס מציעה תא נוסעים מעט צפוף המזכיר משפחתיות-קומפקטיות של הדור הנוכחי. מרווח הברכיים מכובד אמנם, אך מרווח הכתפיים מצומצם והתחושה הכללית קטנה בהשוואה לקטגוריה במיוחד ליושבים מלפנים.

 

במפתיע, גם איכות תא הנוסעים לא שודרגה מספיק עם השנים, למרות מתיחת הפנים בתחילת השנה. העיצוב פשוט אך מודרני יותר - בסיוע מערכת מולטימדיה חדשה וקו עיצוב "אופקי"- אך איכות החומרים וההרכבה נמוכה יחסית. שוב, בשונה מאוד מהמתחרות. הערה לטויוטה: בחירה בחומרים אפורים אינה מסייעת.

 

עוד במפתיע, הנדסת האנוש - דווקא תחום בו טויוטה מצטיינת בדרך כלל - אינה מהטובות. כך למשל, מערכת המולטימדיה ממוקמת מעט נמוך מהרצוי, חלק ממתגיה מוסתרים על-ידי גלגל ההגה ואינם נוחים לתפעול. גלגל ההגה אינו מתכוונן מספיק לעומק ולגובה, ותנוחת הנהיגה אינה מושלמת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של האוונסיס נוקשה מדי בעיר, ומעניק חווית נסיעה גבולית על-גבי כבישים משובשים. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך בסיס גלגלים קצר וכיול מתלים נוקשה יחסית, יוצרים קופצנות מיותרת ונוחות כללית לא מרשימה. תמרוני חנייה ובתנועה עירונית סבירים, עם היגוי קל אך לא נוח לתפעול. לרכב חודרים רעשי כביש בכל מהירות, וכך גם רעשי מתלים בעיר. בידוד רעשי הרוח והמנוע סביר, למעט תחת עומס.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. יכולת דינמית ובטיחות

כיול המתלים הנוקשה יחסית מסייע ליכולת דינמית מכובדת - עם רמת אחיזה מספקת וזוויות גלגול מתונות. עם זאת, האוונסיס מקנה גם כאן תחושה של מכונית קטנה יחסית, כזו שחסרה את הליטוש הדינמי של הטובות בקטגוריה. ההיגוי קל ואינו מדויק, כושר הבלימה היה מספק מבחינת תחושה ועוצמה, והיציבות תחת בלימה בסיבוב טובה.

 

האוונסיס מוצעת בישראל ברמת אבזור אחת בלבד הכוללת אמנם שבע כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית מחויבת על-פי חוק, אך היא נעדרת כל אופציה לאבזור בטיחות מתקדם יותר - גם לא בתוספת מחיר. באירופה למשל, האוונסיס משווקת עם חבילת בטיחות מקורית הכוללת בין היתר התראת תאונה חזיתית, התראת סטייה מנתיב, אורות אדפטיביים וזיהוי תמרורים. היעדרה של מערכת כזו - בוודאי בהתחשב במחיר ובקטגוריה - פוגע מיידית בציון.

 

במבחן הבטיחות שנערך לאחרונה זכתה המכונית לציון חמישה כוכבים המרבי - אך מכיוון שהאוונסיס נבחנה עם יותר אבזור בטיחות מכפי שקיים בישראל, ציון זה אינו רלוונטי לדגם המשווק אצלנו.

 

טויוטה אוונסיס במבחן בטיחות

טויוטה אוונסיס במבחן בטיחות

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

בניגוד לחלק ממתחרותיה, האוונסיס לא עברה עדיין למנוע מוגדש טורבו. יחידת הכוח כאן היא אותה יחידת 2.0 ליטר עם 152 כ"ס ו-20 קג"מ ב-3,800 סל"ד, והכוח עובר לגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

 

הנתונים הפושרים יחסית מתורגמים לביצועים לא מרשימים במיוחד במציאות. המנוע צנוע המומנט דורש סל"ד גבוה יחסית כדי לאפשר האצה נמרצת לצורך עקיפה למשל, אלא שאז הוא גם רועש למדי.  תיבת ההילוכים הרציפה שומרת על סל"ד גבוה בעת האצה, ולכן גם היא תורמת לרמת רעש גבוהה יחסית. יש לציין כי השילוב מנוע-גיר עובד באוונסיס טוב ביחס לתיבות רציפות.

 

תצרוכת הדלק במסלול המבחן הייתה סבירה, ועמדה על 10.2 ק"מ לליטר - נמוך ב-38% מנתון היצרנית (16.4 ק"מ לליטר). האוונסיס אינה מצוידת במערכת עצור-סע לחסכון בדלק.


נתוני פליטת מזהמים טויוטה אוונסיס

נתוני פליטת מזהמים טויוטה אוונסיס
ציון ירוק 178
דרגת זיהום 6

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

האוונסיס משווקת ברמת אבזור אחת שמחירה 164 אלף שקלים. בתמורה לסכום זה תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ("8), חיבורי USB ,AUX ובלוטות', בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת וחיישני אורות וגשם. המחיר נמוך אמנם - בכמה אלפי שקלים - ביחס לקטגוריה, אך רמת האבזור ממוצעת בלבד ולכן, התמורה בינונית. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מחיר, תדמית מותג

- מנוע, נוחות, מרווח, מערכות בטיחות

 

ולבסוף: שבע שנים הן נצח בתעשיית הרכב, בה בדרך-כלל מוחלפות מכוניות בדור חדש מדי שש שנים. העדכון שביצעה טויוטה לדגם, שני במספר מאז ההשקה בסוף 2008, בפירוש אינו מספיק כדי לקרב את האוונסיס לצמרת הקטגוריה. בפלח שוק שסובל שיווקית מול רכבי פנאי מחד ומכוניות יוקרה מאידך, גילה המתקדם של האוונסיס מתבטא בכך שהיא קטנה מדי, לא איכותית מבחינה טכנולוגית או נוחה מספיק לשימוש כדי להיחשב משפחתית גדולה תחרותית. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)


טויוטה אוונסיס | רמת אבזור:

טויוטה אוונסיס | רמת אבזור: -
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 152 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט מרבי 20 קג"מ ב-3,800 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 471 ס"מ
רוחב 181 ס"מ
גובה 148 ס"מ
בסיס גלגלים 270 ס"מ
משקל 1,420 ק"ג
נפח תא מטען 509 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 205/60-16 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 10 שניות
מהירות מרבית 205 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.4 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 10.2 ק"מ לליטר / 38%-
פליטת פחמן דו-חמצני 142 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 6 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 164 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים*
דירוג בטיחות משרד התחבורה 2 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

* המבחן בוצע במפרט גבוה מאשר בישראל ואינו רלוונטי לרכב המבחן

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס סמל טויוטה לוגו טויוטה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוונסיס
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים