"רציתי לנתק את הילדים מהטלפון"
כוכב הילדים בדימוס קובי מחט חוזר, והפעם כבמאי סרט ההרפתקאות "האוצר מעבר לנהר" שמוקדש לאותו קהל יעד. יחד עם המעצב האמנותי הקים מחט מחנה קיץ שלם על הסט, אליו מותר להביא ספרים, אבל לא לפטופים. "רציתי לנתק אותם קצת מהוריהם", הוא אומר. הערות הבמאי
את קובי מחט אנחנו מכירים בעיקר ככוכב טלוויזיה לילדים ולנוער, אלא שבשנים האחרונות הוא החליט לעשות הסבה לבימוי, ולעבוד לשם שינוי מאחורי המצלמה, אבל קהל היעד לא השתנה אלא נשאר צעיר ורענן. כך, עוד לפני יציאת סרטו הראשון "גויאבות" ב-2014, החל מחט בעבודה על הפרויקט הנוכחי שלו - "האוצר שמעבר לנהר", שיצא לאקרנים הקיץ ומיועד לצופים קטנטנים.
סרט הרפתקאות מושקע לילדים אינו עניין שגרתי בנוף הקולנועי של מדינת ישראל, ולכן נדרשו מחט ואנשי צוותו ללא מעט מאמצים כדי לגרום ל"האוצר שמעבר לנהר" לקרות. בדרך הם מצאו לא מעט אוצרות אנושיים כמו צוות השחקנים-ילדים, שמוביל את העלילה - יובל גל, נאיה פדרמן ורומי אבירם. השלושה מגלמים את גיבורי הסרט, חניכי תנועת נוער שבמהלך מחנה קיץ יוצאים בעקבות מפה מסתורית לחפש אוצר. בצוות השחקנים המבוגר שמלווה אותם אפשר למצוא את יובל (המבולבל) שם טוב, רבקה מיכאלי, הילה ערן, ליאת עזר, שמוליק לוי, אביעד בנטוב ואודי גוטשלק.
במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :
- מיכל ויניק על "ברש"
- שמעון דותן על "המתנחלים"
- אודי אלוני על "ג'אנקשן 48"
- רועי פלורנטין על "ילד טוב ירושלים"
- אסף קורמן על "גאליס קונקט"
- גלעד כהן על "איפה שנגמרים השמיים"
- עידו הר על "פרינסס שואו"
- אמיר י. וולף על "ציפורי חול"
אוצר טבע שהתגלה כפחות מבטיח הוא האגם ביקום, שם ביקש מחט לצלם את סצנת הרפסודה. כשביקר בלוקיישן הוא התרשם, אך כשהגיע לצלם - מקור המים התכווץ, התייבש והפך לביצה. איך משיטים רפסודה עם שלושה ילדים בבוץ? לשם כך נודבו אנשי צוות, שהסירו את בגדיהם וזינקו למים כדי למשוך את הקונסטרוקציה באמצעות חבלים. היה מלוכלך, אבל לפחות את הכבלים לא תוכלו לראות כי הם נוקו ונמחקו בעריכה.
"אחד הדברים שניסיתי להשיג בסרט הזה, זו איזושהי חזרה לסרטים שגדלתי עליהם בשנות ה-80, שהייתה בהם תחושה של תמימות", אומר מחט. "אז נכון שהעולם התקדם ואני בעד הקדמה הזאת, ואני מכור לטלפון כמו השכן שלי לפחות. יחד עם זאת, ניסיתי בסרט הזה לנתק קצת את הילדים מהטלפונים, והאמת שלנתק אותם גם קצת מהוריהם, ושלחתי אותם למחנה קיץ שבו אין טלפונים ואין מחשבים". מלבד ההנאה שבצפייה בסרט, הבמאי מקווה שיש לו גם מסר חינוכי לילדים: "הערך המוסף שאני מאוד אוהב זאת האהבה למילה הכתובה, לספרים, שאני חושב שבמידה רבה אחראים למקום שבו אני נמצא היום".
אז איך צלחו הילדים את הנהר שהפך לביצה, וכיצד הציורים של המעצב האמנותי יהודה אקו קמו לתחייה על סט הצילומים? צפו בכתבת הערות הבמאי עם קובי מחט על "האוצר מעבר לנהר".