בת 73 נותקה מגז. פזגז: לא ענתה לטלפון
כיוון שלא היתה בבית ב-8 בדצמבר, טכנאי פזגז ניתק את הגז לחולת סרטן. בפזגז טוענים שהודיעו לה בחשבונית שהגיע הזמן לבדיקה תקופתית, ניסו להשיגה בטלפון ב-1 בדצמבר והדביקו הודעה על הדלת למחרת. בתגובה לניתוק מגז, האישה התנתקה מהחברה. רק שאז פזגז טענה שנצבר חוב, שטפח כשעבר לעו"ד. בעקבות פניית ynet - פזגז ויתרה על החוב
חובה לביצוע בדיקת גז תקופתית, שמוטלת על חברות הגז פעם ב-5 שנים, הובילה לניתוק לקוחה בת 73 מגז ולדרישת חוב של 150 שקל שהתנפחה ל-250 שקל.
- אבסורד באמישראגז: לקוח לא השיג את הסניף
- "כבר 3 שנים שב-HOT מתקשרים לבעלי המת"
- חייל שטורטר בפלאפון: התיקון שאינו נגמר
החברה, פזגז, עמדה מול דילמה: המועד הגיע והלקוחה, שקיבלה הודעות מוקדמות על הבדיקה בחשבונות הגז שלה, לא ענתה לטלפון (החברה ניסתה להתקשר ללקוחה במשך יום אחד, כמה ימים קודם לכן). כיוון שלא היתה בבית כשהגיע הטכנאי לערוך את הבדיקה - הוא ניתק אותה מגז.
דרור סיפר ל-ynet: "חמותי בת 73, אחרי גידול סרטני בראש, כמעט עיוורת בעין אחת, נותקה מגז ללא התראה. הניתוק בוצע לאחר שטכנאי הגיעה לביקורת שגרתית, שאמורה להתבצע אחת ל-5 שנים. לטענתם הודיעו לה בחשבונית באותיות קטנות שיש לבצע ביקורת, אך לא תיאמו עמה דבר.
"הם טוענים שהתקשרו אליה הביתה באותו היום והיא לא ענתה. חמותי לא שהתה בדירה, אז מן הסתם לא ענתה והיא לא יכולה לקרוא את האותיות הקטנות וגם אם יכלה: חובה לתאם עם הלקוח.
"בכל מקרה, הגיע טכנאי וניתק אותה מגז (ב-8 בדצמבר. מ.ק). ב-20 בינואר, חמותי התקשרה לפזגז להודיע שאינה מעוניינת בהמשך השירות, שבמילא לא ניתן לה, שכן היא מנותקת מגז".
"הבת קנתה לי פלטה חשמלית והתנתקתי"
עופרה, החמות ולקוחת פזגז לשעבר, מספרת שכשחזרה מבית-החולים גילתה הודעה על הדלת: "הטכנאי כנראה ראה את העיתונים על הרצפה ליד הדלת, ומהם הדביק על הדלת הודעה שניתקו אותי מגז. רציתי לאכול משהו - אין לי גז. הלכתי למסעדה למטה ואכלתי משהו", סיפרה.
"אמרו לי שהיה כתוב לי בחשבונית שצריך להגיע טכנאי, אבל אני משלמת בהוראת קבע ולא ראיתי ולא תיאמו איתי את הביקורת.
"בינתיים, הבת שלי קנתה לי פלטה חשמלית – בא חשמלאי עשה לי מה שצריך וכעת אני לא צריכה גז. כשהתקשרתי אליהם כדי להתנתק, אמרו לי ששאני צריכה לשלם כסף. אמרו לי: מחייבים אותך עבור השעון. דמי שימוש".
"נשלח מכתב על חוב – ללא פירוט"
דרור מסביר: "אחרי הניתוק, נשלחה לחמותי הודעה (לא חשבונית) שעליה לשלם סך של 151.1 שקל, ללא פירוט על מה החוב ועם הדגשה שהסכום לא כולל ריבית פיגורים. על מכתב ההודעה מופיע התאריך 10 במרס, אך הוא הגיע בסוף מרס, ממש לפני ערב פסח".
אחרי שיחות עם נציגות שלא הועילו, מוקדנית אמרה לו שהתלונה כבר עברה לעו"ד. "'לכן אני לא רשאית לדבר איתך!', היא אמרה. "ביום שלישי אני אכן מקבל מכתב מעו"ד. תוספת תשלום של 100 שקל, סך הכל 250 שקל. המכתב לא הגיע בתאריך הנקוב! למה מכתב מעו"ד? ברור שמראש יוצרים את הפיגור כדי לקנוס אותה.
"לא הושארה הודעה על הדלת ולא מובן לי מדוע לאחר 5 שנים טכנאי החברה שכבר נמצא באתר, אינו משאיר הודעה ללקוח. לטענתם ניסו ליצור קשר בטלפון הנייח, אך זו לא חובתם לשלוח הודעת התראה כתובה".
פזגז: "הדבקנו הודעה מוקדמת". הלקוחה: "לא נכון".
בפזגז טענו שהחברה שלחה לה הודעה בחשבונית, במשך זמן מה, אך לצערנו, רוב הצרכנים ובטח עופרה, לא שמים לב להודעות האלה – אותיות קטנות בחשבונית אחת מיני רבות.
בנוסף, לפי החברה, ניסו ליצור עמה קשר בטלפון הקווי ב-1 בדצמבר "מספר פעמים". (אנחנו הצלחנו להשיג אותה פעמיים בלי שום בעיה, בטלפון הנייד, אך זה לא היה ברשות פזגז). לטענת החברה ב-2 בדצמבר הודבקה הודעה על דלתה וב-8 בדצמבר נעשה נייתוק + הודעה נוספת. אחרי הניתוק, ניסו ליצור עמה קשר פעם נוספת וזהו. ב-20 בינואר עופרה כבר פנתה בעצמה לחברה בבקשה לניתוקה משירותיה.
עופרה טוענת בתוקף: "לפני ההודעה על הניתוק, לא שמו לי שום הודעה על הדלת. זה נכון שאני לא בבית הרבה, אלא בבי"ח, בקופ"ח ואצל הבת, כי אני חולת סרטן ובקרוב צריכה גם לעבור ניתוח בעין, אבל אני כן מגיעה הביתה".
בפזגז טוענים שכשעופרה התנתקה, היא ביטלה רטרואקטיבית את החיובים מספטמבר, בהליך של הכחשת עסקה. בפזגז טוענים שזו הסיבה ששלחו לה התראה על חוב.
דרור טוען: "היא התנתקה מהחברה אחרי שיותר מחודש לא היה לה גז. לא יודע אם ביטלה חיובים קודמים, אבל אבדוק את זה. היא פשוט לא רצתה להמשיך להיות לקוחה שלהם, אבל הבעיה היא לא זאת. נניח שביטלה ונוצר לכאורה חוב. במכתב – הם אפילו לא כתבו על מה הם מחייבים אותה. על מה היא חייבת 150 שקל? רק אחרי הפנייה ל-ynet הם מפרטים".
תגובת החברה
מפז גז נמסר בתגובה: "לאורך חודשים פעלה החברה כדי ליצור קשר עם הלקוחה לתיאום מועד לבדיקת בטיחות תקופתית, המחויבת על פי חוק. לצערנו, למרות כל האמצעים שנקטנו בהם לאורך חודשים, לרבות פניות בכתב, בטלפון וכלה בהגעה של נציגי חברה לבית הלקוחה והדבקת הודעה על דלת ביתה בניסיון לקבוע מועד, הלקוחה לא נענתה לפניות ולא יצרה קשר לתאום. לאור זאת, נאלצנו לבצע ניתוק חד צדדי של אספקת הגז, עד לתיאום וביצוע בדיקת בטיחות תקופתית.
"חודש וחצי לאחר הניתוק, בשל אי ביצוע בדיקת הבטיחות, הלקוחה פנתה טלפונית בבקשה לסיים את ההתקשרות עם החברה ובמקביל ביטלה רטרואקטיבית חיובי אשראי על גז ושירותים שקיבלה בפועל במשך מספר חודשים קודם לכן.
"בשיחת הטלפון הראשונית התבקשה הלקוחה להעביר בכתב את בקשתה בצירוף צילום ת.ז כמתבקש על פי חוק, כדי לוודא את זהות המבקש להתנתק כבעל החשבון, ולסיים את ההתקשרות. לצערנו עד כה הדבר לא נעשה. עם פניית הלקוחה לחברתנו ומסירת המידע על מצבה החליטה החברה מידית לבטל את המשך טיפול גביית החובות באמצעות עו"ד ובכך ביטלה הוצאות נוספות מעבר לחובה המקורי".