בזכות מלחמת החיתולים: חבילה ב-15 שקל בלבד
מותג החיתולים בייביסיטר יצא בקמפיין, לפיו כושר הספיגה של החיתולים החדשים שלו טוב יותר מזה של האגיס. בתגובה החליטה קימברלי קלארק, הבעלים של האגיס, "לחסום" את המותג המתחרה - אבל היא לא הוזילה את חיתולי האגיס - אלא "שחטה" את המחירים של המותג המוזל טיטולים
אם אתם הורים, ייתכן ששמתם לב כי בשבועיים האחרונים יש מבצעים יוצאי דופן על מותג החיתולים טיטולים. המחירים ירדו השבוע לשפל של 14.98 שקלים לאריזה ברשתות מחסני השוק ורמי לוי.
גולן טלקום: חמישה גיגה בחו"ל ב-79 שקל - בשש מדינות
סתימה בכיור? שלמי 1,400 שקל מחירי הסוכר צוללים, הרווחים גדולים ובכל זאת: חברות המשקאות העלו מחירים
טיטולים הוא המותג המוזל של חברת קימברלי קלארק, שמכירותיו ירדו לאחר שרשת שופרסל החליטה להוציא אותו מסניפיה (אם כי הוא עדיין נמכר בחלקם) וכן מסניפי רשת Be (ניו פארם לשעבר). עם זאת, חיזוק המותג טיטולים זו לא הסיבה למבצעי השחיטה האלה.
הסיבה לכך נעוצה במתחרה: נאופארם, שמייצרת את המותג חיתולי בייביסיטר. החברה יצאה בקמפיין, לפיו חיתולי בייביסיטר סופגים, לכאורה, טוב יותר מהאגיס. ויש לה, לטענתה, הוכחות מהמעבדה הבינלאומית SGS.
עקב כך, קימברלי קלארק, יצרנית האגיס, החליטה להוריד את הכפפות ואת המחירים - אבל היא חלילה לא הוזילה את חיתולי האגיס, שאת אריזותיהם אף הקטינה לאחרונה כמהלך של העלאת מחירים. על מחירי ומבצעי האגיס היא שמרה; ובמקום זה - יצאה במבצעים על טיטולים.
הורים - שימו לב: מלחמת חיתולים חדשים על המדף
קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים של האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט
פמפרס: חיתולים חינם תמורת הפרטים שלכם
שופרסל הפסיקה למכור את המותג טיטולים, ייצא גם מסניפי ניו-פארם
טיטולים על המשקל
השבוע אפשר היה למצוא אצל רמי לוי אריזות של חיתולי המותג טיטולים בסניפים נבחרים (באר שבע, אשדוד) - שש אריזות ב-89.90 שקלים, כלומר 14.98 שקלים לחבילה. בשאר הסניפים המותג טיטולים נמכר ב-32.90 שקלים או 28.90 שקלים (פה יש דווקא עליית מחיר לעומת חודש ספטמבר האחרון למשל, אז חבילה נמכרה בסניפים אלה במבצע של ארבע אריזות ב-94 שקל).
נראה שרמי לוי הגיב לתחרות מצד מחסני השוק, שיצאה ראשונה במבצע: שש חבילות ב-89.90 שקלים בכל סניפיה; וזאת לאחר שלוי מכר חמש חבילות טיטולים ב-100 שקל. כלומר, למלחמה בין נאופארם לקימברלי קלארק נכנסו גם הרשתות, באופן זמני כמובן, שכן אלה מחירי הפסד. לשם השוואה, על חיתולי המותג בייביסיטר יש כרגע מבצע: שלוש אריזות ב-85 שקל.
ברשתות יינות ביתן ובזול ובגדול מוכרים בימים אלה חמש חבילות טיטולים ב-100 שקל - כלומר 20 שקל לאריזה. בשוק מהדרין ויינות ביתן בסיטי מוכרים ארבע אריזות ב-100 שקל, כאשר בעבר המבצעים על טיטולים היו שלוש אריזות ב-100 שקל.
ברוב הרשתות, טיטולים נמכרים במחירים נמוכים מהרגיל גם בלי מבצע, מה שמעיד על שחיקת המותג. הורדת המחירים אולי בלמה את ההידרדרות במכירות, אך לפי נתוני נילסן, המותג טיטולים נמצא בירידה של 10% במכירות בחודשים ינואר-דצמבר 2018. המותג בייביסיטר עולה במכירות ב-5%, אם כי הוא מחזיק רק 5.98% מנתח שוק החיתולים - לעומת נתח שוק של 14.4% לטיטולים.
האגיס שולטת בשוק עם 49.24% נתח שוק והמכירות שלה בעלייה של 5%. פמפרס בירידה של 9% - ויש לה נתח שוק של פחות מ-20%. המותג הפרטי, שמחזיק כ-7.5% נתח שוק, מציג עלייה של 16% במכירות. השוק מגלגל 558.5 מיליון שקל בשנה.
מקטינים אריזות ועוברים לפרימיום
אז התחרות בחיתולים מורידה מחירים, אבל לא בהכרח של המותג המבוקש ביותר: האגיס. השחקנית השנייה בשוק החיתולים, פרוקטר אנד גמבל, ממשיכה להציע את חיתולי פמפרס פרימיום להורים טריים בחינם (חבילה אחת, מידה 1). הסיבה לכך היא התחרות באגף הפרימיום, שהחלה לאחר ששופרסל השיקה מותג פרטי פרימיום - כדי להתחרות במותג לייף פרימיום החדש שהשיקה סופר-פארם. שני אלה בדרך כלל זולים ממותגי הפרימיום של פמפרס והאגיס.
מגמת הוזלת החיתולים בשנים האחרונות, הביאה את כל השחקניות בשוק (למעט המותג הפרטי) להוריד את מספר החיתולים באריזה כדרך להעלות מחירים - כך שירידת המחירים בקטגוריה התמתנה. שופרסל, סופר פארם ורמי לוי אמנם מוכרים מותג פרטי בזול, אבל את המותג הפרטי ה"פרימיומי" החדש שלהן שופרסל וסופר פארם השיקו כדי למכור חיתולים במחיר גבוה יותר וכדי להרוויח יותר.