שתף קטע נבחר

לקוחת מגה: מנהל הסניף השפיל אותי בפומבי

מנהל מגה בעיר בגבעתיים ערך חיפוש בשקיות של לקוחה קבועה בפתח החנות, כי חשד שגנבה בשר. הוא לא מצא כלום, ושיחרר אותה. הלקוחה: ילדי הקטנים בכו בהיסטריה

ההשפלת וגם בקושי התנצלת? זה מה ששאלה לירז בדר, לקוחה של סניף "מגה בעיר" ברחוב ויצמן בגבעתיים, כשיצאה ממנו מבוישת ונסערת לפני כמה ימים. לפי טענתה, מנהל הסניף ניכס לעצמו סמכויות שיטור, והאציל על עובדיו סמכויות בילוש.

 

וכך היה: בדר נכנסה לסניף עם שני ילדיה הקטנים. היה זה אחד מתוך שלושה עד ארבעה ביקורים שהיא נהגה לערוך במקום מדי שבוע. אחרי שרכשה, שילמה ויצאה מן הסניף, ניגש אליה אדם שהציג עצמו בשם אסא לוי, מנהל הסניף, ובפיו שאלה מוזרה: "האם קנית בשר?"

 

בדר לא קנתה בשר, ובהתאם לכך ענתה "לא". לדבריה, לוי לא הסתפק בתשובתה וזימן את מנהלת מחלקת הבשר בסניף, תמרה שמה, ושאל אותה האם בדר רכשה אצלה בשר. תמרה השיבה שכן. מכאן נהפכה בדר לכוכבת ראשית בסרט אימים קטן.  

 

"עצרנו בכניסה לחנות, מקום מרכזי וגלוי לכל", סיפרה בשיחה עם ynet. "המנהל ביקש להסתכל בשקיות שלי, שבהן המוצרים שקניתי בסניף. המומה ממה שקורה, הסכמתי. הוא הטיח בפניי כי לקחתי בשר בלי לשלם, והשבתי שהוא טועה. הוא הוריד את השקיות שהיו תלויות על עגלת בני התינוק, והחל מחטט בהן. כל זאת בפני לקוחות שהתקהלו סביב והביטו במתרחש ובפני שני ילדי הקטנים, שנבהלו מאוד מכך שמאשימים את אמם בגניבה, והחלו לבכות בהיסטריה".

 

אחרי החיפוש המדוקדק, הפומבי והפסאודו-משטרתי, המנהל העלה חרס בידיו, אבל אף לא פיסת בשר.

 

מושפלת ונבוכה עד לשד עצמותיה, בדר אספה את חפציה. רגע לפני שעמדה לעזוב את המקום שנהפך עבורה מיעד קניות קבוע לאזור טראומה, שאלה את לוי כיצד הגיע למסקנה המוטעית שלקחה מוצר מבלי לשם בעבורו. ואולם לדבריה, הוא בירך אותה לשלום וסירב לענות לה, ולכן יצאה משם כשאינה יודעת על מה ולמה הושפלה.

 

פריסת נקניקים out - משימות בילוש in

לפי חוק, למנהל סניף אין סמכויות שיטור, ועל כן אינו יכול לחטט בחפציהם של לקוחותיו, אפילו אם הם רוקנו את מדפי החנות ואלף זמזמים זימזמו כשחצו את סף היציאה של המתחם. מכיוון שהיתה עדת ראייה ל"גניבה" לכאורה, כל מה שרשאי היה המנהל לעשות הוא לעכב אותה כחשודה. גם אם נתנה הסכמתה לחיטוט, אל לו להתבצע בפומבי, ובצורה מביישת.

 

נשמע מוּכּר?

ג'אמפ תפצה אשה שנחשדה לשווא בגניבה ב-1,000 שקל

סופרפארם תשלם 3,000 שקל ללקוחה שנחשדה בגניבה

 

לכן, הודות ל"עדת הראייה", והודות למנהל החרוץ מדי, נפגע כבודה של בדר ועמו זכויות יסוד נוספות: חופש התנועה, הזכות לשם טוב ולפרטיות. מכיוון שפניה הולבנו ברבים, עומדת לה זכות להגיש תביעת לשון הרע נגד הסניף בבית-משפט לתביעות קטנות.

 

בדר עזבה את הסניף עם זנב מקופל בין הרגליים, על לא עוול בכפה. בהגיעה לביתה החליטה לעשות מעשה ושלחה מכתב תלונה לסניף, שבו גוללה את החוויה המשפילה.

 

בעקבות שליחת המכתב, בדר זכתה לשיחת טלפון מאותו מנהל סניף.

 

לדבריה, הוא התנצל וטען שקיבל מידע שגוי. הוא אף גילה לה שראשי מחלקות המזון השונות בסניף נתבקשו ללטוש עיניים לעברם של גנבים בפוטנציה, ואף לעקוב אחריהם עד עזיבתם את הסניף.

 

כיצד יתכן שבמקום לפרוס נקניקים, נתבקשה מנהלת מחלקת הבשר להפקיר את המעדנייה כדי לצאת למשימת בילוש?  

 

"המנהל היה אדיש, ולא הרגשתי שזו היתה התנצלות אמיתית מעומק הלב",

 טענה בשיחה עם ynet. "אני לא נכנסת לשם יותר, למרות שהסניף קרוב לביתי. אני קונה עכשיו במינימרקט שכונתי וזה עולה לי פי שניים. אבל עברתי שם השפלה נוראית, ולא מגיע להם שאקנה שם יותר".

 

מנהל הסניף מסר ל-ynet שאין ביכולתו להגיב לידיעה.

 

תגובת הרבוע הכחול: "תלונת הלקוחה נבדקת".

 

הבוקר (יום ב'), לאחר שפנינו למנהל ולהנהלת הרבוע הכחול כדי לקבל את תגובותיהם, קיבלה בדר לביתה מכתב התנצלות ועמו זר פרחים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: לירז בדר
יצאו מהסניף בבכי. ילדיה של בדר
צילום: לירז בדר
מומלצים