שתף קטע נבחר
 

דרושים בפרסום: עלייה בדרישה לתקציבאי מדיה

הביקוש לעובדים בענף בינואר נותר נמוך כבחודש שקדם לו, אבל הדרישה לתקציבאי מדיה עלתה

תקציבאי מדיה הם בעלי המקצוע המבוקשים ביותר בינואר, כך לפי סקר מודעות הדרושים של ADMAN - החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

 

 

באופן כללי לא חל שינוי בדרישה לעובדים בינואר בהשוואה לדצמבר 2008, והיא עדיין נמוכה מהרגיל. בדרך כלל נמצאים בראש דירוג הביקוש תקציבאי הפרסום או הארט-דיירקטורים, אך בחודש שחלף הביקוש לתקציבאי מדיה היה הרב ביותר. בסך הכל נדרשו בינואר 51 עובדים ובהם 13 תקציבאי מדיה; תשעה תקציבאי יחסי ציבור; שמונה תקציבאי פרסום; שמונה ארט-דיירקטורים ושבעה פלנרים.

 

הסיבה לעלייה בביקוש לתקציבאי מדיה נעוצה בעלייה בנחיצות מכירת שטחי פרסום. בעתות האטה כלכלית, סך הפרסום יורד והדרישה הדחופה ביותר בתחום כוח האדם בפרסום היא גיוס אנשי מכירות שיגדילו את המכירות. 

 

בשאר התפקידים, הביקוש הוא תחזוקתי, קרי זה אינו גיוס של גידול, אלא גיוס של עובדים שיחליפו אנשים שפורשים מטעמים טבעיים. ישנה גם תופעה של מעסיקים שמפטרים עובדים יקרים ומגייסים זולים יותר.

 

בראשית ינואר, עם סיכום שנת 2008, פורסם שלראשונה זה שבע שנים ניכרה שחיקה של 10% ברמות השכר בענפי הפרסום ויחסי הציבור.

 

גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN, וכותב הטור מותר לפרסום ב-ynet מסר: "ענפי הפרסום ויחסי הציבור משקפים את מצב המשק ונכנסו לסטגנציה. אחד הסממנים האופייניים לזמנים כאלה הוא הדרישה הגוברת לתקציבאי מדיה, שחברות המדיה מצפות מהם שיוציאו אותן מהקיפאון".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים