שתף קטע נבחר

הצעה: הסלולר יודיע על כל sms ששליחתו נכשלה

ועדת הכלכלה תדון בהצעת חוק, לפיה חברות הסלולר יחוייבו לשלוח הודעות "נכשל" ללקוחות, במקרה שהודעות ה-sms ששלחו לא הגיעו ליעדן. בנוסף, הן יחוייבו להציע יכולת להפסקה מוחלטת של האפשרות לשלוח ולקבל מסרונים

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (ב') בהצעת חוק לפיה יחויבו חברות הסלולר לשלוח הודעות "נכשל" ללקוחות, במקרה שהודעות ה-sms ששלחו לא הגיעו ליעדם.

 

 

על פי הצעת החוק שיזם ח"כ אלי אפללו (קדימה), בנוסף להודעה על כישלון השליחה, יוכלו מנויים שאינם מעוניינים כלל בשירות הודעות טקסט – להפסיק לשלוח ולקבל מסרונים. ההצעה, אשר עברה בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה כבר בכנסת ה-17, זכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה. מחר צפויה הצעת החוק להגיע לוועדת הכלכלה לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. 

 

לדברי ח"כ אפללו: "רובנו משתמשים בשירותי הודעות טקסט, אם לדברי חולין ואם להודעות חשובות – למשל, הודעה על איחור לפגישה – ולפעמים קורה שיש תקלה במכשיר בנייד, או שנמצאים באזור ללא קליטה, והודעת הטקסט לא הגיעה ליעדה. שולח ההודעה לא יודע שההודעה לא הגיעה ונוצר קצר בתקשורת שלפעמים יכול להיות קריטי".

  

הטכנולוגיה המאפשרת שליחת הודעת "נכשל" לשולח מסרון בעקבות כשלון משלוח כבר קיימת בשוק וזמינה לבעלי פלאפונים "כשרים" הנמצאים בשימוש הקהילה החרדית.

 

לטענת אפללו, הנגשת השירות לכלל משתמשי הטלפונים הסלולריים בישראל תשכלל את השירות הניתן על ידי חברות הסלולר ותגביר את אמינותו ואת ההסתמכות עליו בקרב המשתמשים במסרונים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המטרה: למנוע טעויות קריטיות (צילום אילוסטרציה)
מומלצים