מגה באולטימטום למחלבות: הוזילו מוצרים
רשת השיווק פנתה לתנובה, שטראוס וטרה בדרישה להוזלת הקוטג' והגבינה הלבנה עד ה-1 ביולי. מאיימת: נשקול לא לרכוש גבינות או לחפש ספקים אחרים. במקביל מצטרפת מגה לשופרסל ורמי לוי ומורידה את מחיר הקוטג' והגבינה הלבנה ל-5.49 שקלים
רשת מגה הציגה היום (ד') אולטימטום לחברות החלב תנובה, שטראוס וטרה: אם עד 1 ביולי לא יורידו את מחירי גבינות הקוטג' וכל סוגי הגבינה הלבנה, היא תשקול שלא לרכוש את הגבינות, או לרכוש אותן מגורמים אחרים.
- האם יש דרך לעצור את התייקרות מוצרי החלב?
- "יבוא חלב ימחק את הקיבוצים ולא יועיל לצרכן"
"המחאה היא פרסומת לקוטג' - המכירות יפרחו"
למרות שהצהירה שלא תוריד את מחירי הקוטג', כדי לא לפגוע במאבק, מגה גם מצטרפת לשופרסל ורמי לוי, ומורידה את מחיר גבינת קוטג' וגבינה לבנה ל- 5.49 שקלים. מדובר במחיר גבוה מזה שדרשה קבוצת המחאה בפייסבוק, שביקשה מחבריה שלא לקנות מוצרים אלה במחיר הגבוה מחמישה שקלים. מגה דיווחה בראשית השבוע כי המכירות של גבינת קוטג' ברשת ירדו ב-35% מאז החלה מחאת הקוטג'.
יצחק אלרוב, יוזם מאבק הקוטג': "זה דבר מבורך שמציבים אולטימטום לחברות. אך 5.49 שקלים זה עדיין יקר, הצבנו רף של 5 שקלים, הציבור לא יקנה ביותר מזה. גם הרשתות צריכות לוותר על הרווח. שהחברות יממנו את החצי שקל הנוסף לגביע. אני דורש מהחברות והרשתות: תתחייבו לכך שהמחיר הזה יישאר קבוע עד 2013, הציבור לא קונה הוזלה רגעית. הציבור רוצה שנחרים חברה על כל מוצריה ואנחנו חושקים שיניים, אנחנו לא רוצים שזה יקרה. אני קורא לחברות: תוזילו את המוצר, אתם תקבלו אמפתיה גדולה יותר מהציבור, אנשים כבר יודעים שאתם עושקים אותם, קחו אחריות ומזערו נזקים.
"אנחנו מברכים על שהרשתות הבינו שהן יכולות להרוויח פחות, אך זה לא מספיק. אנחנו רוצים הורדה על כל שוק החלב. המוצרים יקרים מאוד. אם מגה יודעת להרוויח פחות על הקוטג', היא יכולה להרוויח פחות על המילקי, השוקו ושאר המעדנים שהיא מוכרת. אנחנו נלחמים על עתיד ילדנו".
מנכ"ל מגה: "שתיקת היצרניות אינה מובנת"
מדובר במהלך משולב של הוזלה והתרעה. הרשת פנתה היום במכתב לחברות בבקשה להוזלה מיידית של מוצרים אלו למחיר המכירה שמגה קבעה. המחיר הזה נמוך כרגע ממחיר הקנייה של הרשת. במכתב נאמר כי היא דורשת שהספקיות יתאימו עד 1 ביולי את מחירוני הקנייה המוצעים לרשת, כך שיופחתו בשיעור דומה לשיעור ההפחתה שביצעה החברה במחירים לצרכן".
הרשת הבהירה כי מדובר בפתרון ביניים, וככל שתתקבל חקיקה או החלטת גוף רגולטורי בהקשר זה החברה תפעל בהתאם.
זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה קמעונאות : "בימים אלו אנו עדים למחאה ציבורית שרק הולכת וגוברת ומחייבת אותנו למציאת פתרון ההולם את רחשי הציבור.הגיע הזמן שיצרניות החלב ייקחו אחריות ויוזילו באופן מיידי את מחירי המוצרים. אני שמח על החלטת הממשלה לבדוק נושא עליית המחירים אך עד לקבלת הכרעה בנושא, אי אפשר להמשיך ולתת לציבור הצרכנים לשלם את המחיר.אסור לאפשר למחאה צרכנית חשובה זו לגווע,שתיקת היצרניות וגלגול אחריותן רק לפתחו של הרגולטור אינו מובן.
"למרות שהמחיר שקבענו 5.49 נמוך יותר ממחירי הקנייה הקיימים של הרשת אנו מאמינים כי מחיר זה הינו הרצוי וההוגן עבור כלל הגורמים ומשקלל בתוכו את מחירי המוצרים לפני הסרת הפיקוח וכולל בתוכו גם את שיעור עליית המחירים של חומרי הגלם והתקורות בתחום".
עוד קודם לכן, הורידה שופרסל את מחיר הקוטג' והגבינה לבנה של שלוש המחלבות, והיא מוכרת 2 גביעים ב-10 שקלים "עד להודעה חדשה". רמי לוי היה הראשון להוריד את מחירי הקוטג' לתקופה של חצי שנה, והוא מוכר גביעים של שטראוס ב-4.90 שקלים.
מטרה נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לנושאים מסחריים של החברה בתקשורת".
שטראוס ותנובה סירבו להגיב לידיעה.