יעדי החיפוש הפופולריים ב-GPS ב-2011
מה עשתה לנו השיבה של גלעד שליט הביתה, איך הושפעה איקאה מפתיחת קיקה, מהם יעדי השופינג הפופולריים בישראל ומה אנחנו מחפשים ב-GPS כשאנחנו יוצאים "לסידורים". הרגלי החיפוש שלנו ב-2011 לפי טלמפ
החיבה הישראלית לשופינג באה לידי ביטוי גם בחיפושים ב-GPS. אלו אתרים חיפשנו ב-2011? בעיקר מרכזי קניות או אתרי טיול בילוי שמשלבים קניות, אבל לא רק. גם את גלעד שליט עם ישראל חיפש השנה.
- כיצד השפיעה המחאה על המחירים בסופר השנה?
- איפה הייתם? המצלמה מספרת הכל
לשם קבלת הנתונים נעזרנו בטלמפ, ספקית שירות הניווט של חברות הסלולר בישראל. בטלמפ מבהירים כי מדובר במידע סטטיסטי בלבד, שלא מתייחס לניווטים שנעשו בפועל אלא רק על תדירות מלות החיפוש הפופולריות - כך שאינו מפר את פרטיות המשתתפים.
מצפה הילה
מצפה הילה הפך ליעד לוהט במיוחד בחודש חזרתו של גלעד שליט מהשבי. אלפי חיפושים שכללו את הביטוי "מצפה הילה", הזניקו את היישוב הצפוני לטופ של החיפושים באוקטובר 2011. יש משתמשים שניסו את מזלם והקלידו "גלעד שליט" בשורת החיפוש החופשי, הקלדה שלא הניבה תוצאות.
שופינג
נמל תל-אביב הוא היעד האהוד ביותר בחיפושי השופינג והבילויים, והוא זוכה לאלפים רבים של חיפושים בכל חודש. ממילא בירושלים ומתחם התחנה בת"א הצטרפו השנה לרשימת החיפושים המובילים, אך הקניון הנפוץ ביותר בחיפושים הוא דווקא קניון איילון הוותיק. מקום שני: קניון עזריאלי בת"א. למרות שהשנה עסקנו במחירי המזון באקסטזה, סופרמרקטים ורשתות מזון נמצאים נמוך בתדירות החיפוש, כשרוב החיפושים אינם כלליים, אלא קולעים לרשת מסוימת בכתובת ספציפית.
תיירות
ים המלח, כמעט פלא תבל והמקום הנמוך ביותר בעולם, ניצב בראש חיפושי אתרי התיירות. אחריו: אגמון החולה, מצדה, מצפה רמון ונחל אלכסנדר. גם אטרקציות דוגמת הלונה פארק, הספארי ופארק קנדה זכו לחיפושים רבים. כיוון שעם ישראל אוהב קניות, כשהוא מבקש לטייל הוא לא מסתפק רק באיתור יעד לטיול בטבע, אלא משלב אטרקציה בחיפוש. זה בא לידי ביטוי בחיפושים כמו: "נחל צין + קיפצובה".
יוצאים לסידורים
תחנות דלק עמדו גם השנה בראש רשימת החיפושים, כשרוב הצרכנים הישראלים אדישים למותג הדלק הספציפי, ופשוט מחפשים תחנת דלק כלשהי. גם כספומטים הם יעד סופר פופולרי לחיפוש, כמו גם בתי מרקחת וסניפי דואר ישראל.
מזון עכשיו
כשהבטן מקרקרת, ה-GPS מחפש פאסט פוד. בחיפושי מזון, ארומה זוכה לפופולריות הגבוהה ביותר, כשמקדונלד'ס היא רשת המזון המהיר השנייה הנפוצה ביותר על רדאר הניווט של הישראלים. אף על פי כן המאכל הנחשק ביותר בשורת הניווט הוא דווקא פיצה. המשתמשים מחפשים את המלה "פיצה", לפעמים אף יותר מאשר שם של רשת או פיצריה ספציפית.
איקאה או קיקה?
כבר שנים שאיקאה נמצאת בראש רשימת חיפושי היעדים. בשנה האחרונה בעקבות שריפת החנות בנתניה, את המלה איקאה החליפו בשורת החיפוש המלים: "איקאה ראשון לציון". גם קיקה הפכה השנה לאחד היעדים הפופולריים בחיפוש, כשהיא עוקפת רשתות כמו הום סנטר ואייס קנה ובנה, אולם את איקאה עדיין מחפשים יותר: פי 10 מקיקה. איקאה היא גם הרשת הפופולרית ביותר בחיפוש של טלמפ במדינות אחרות בעולם.
איפה אנחנו מסתובבים?
בעוד שראשל"צ זוכה לעדנה בזכות איקאה, ירושלים היא העיר המובילה בחיפושי הניווט, כשאחד האתרים הטרנדיים ביותר בה הוא הכותל המערבי המככב כבר שנים בראש רשימת חיפושי אתרי הקדושה. אחרי ירושלים, ת"א היא היעד התדיר ביותר לחיפוש ואחריה אשדוד, חיפה, באר -ונתניה. בחודשי המחאה בקיץ, רחוב רוטשילד הפך לרחוב המבוקש ביותר בחיפושי רחובות ספציפיים בת"א.