לקוח בזק נדהם: התא הקולי מלא בהודעות לרבי
איציק קנה קו חדש וקיבל אותו עם תא קולי של מישהו אחר, אדם או ארגון המבטיח למתקשרים לשלוח "פקס לרעבע". בתא היו שפע הודעות קוליות לרבי מלובביץ' שחושפות פרטים אישיים של מאמינים. בזק: "יופקו לקחים"
איציק קפלן, פיזיקאי במקצועו, הזמין קו טלפון חדש מבזק וקיבל אותו עם תוספת מפתיעה: תא קולי של מישהו אחר. ולא סתם מישהו אלא אדם או ארגון המתיימר לייצג את הרבי מלובביץ' עלי אדמות, חברה כלשהי שהשתמשה בקו כ"שירות" למאמינים שמבקשים לשלוח פניות לרב. התא היה עמוס בהודעות של מאמינים שחושפות פרטים אישיים.
- "אורנג' הורידה לנייד שלי מספרים של לקוח אחר"
איציק גילה זאת כשאנשים שהתקשרו אליו, הגיעו לתא הקולי ושמעו הודעת פתיחה שזו לשונה: "מערכת פקס לרעבע נא להשאיר הודעה ברורה ואת השמות ושם האם וכל אלה החפצים להתברך. לבינתיים בשורות טובות לכל מכל כל". כיוון שאיציק אינו רב, מכריו התפלאו לשמוע את ההודעה, ואיציק היה אף מופתע מהם. עוד יותר היה מופתע כשגילה שהתא הקולי עמוס בהודעות שהשאירו מאמינים, ועצם העברת הקו אליו באופן הזה פוגעת בפרטיותם.
מילא הודעת הפתיח, שננראה כי היתה מיועדת לציבור הרחב, ועל כן אין בשמיעתה פגיעה בפרטיות, אך הודעות המאמינים יועדו לאוזני בעל הקו הקודם בלבד, ולא לאיציק שקנה אותו.
"הודעות של אנשים המזדהים בשמם המלא"
"הסתבר לי שבקו טלפון של בזק שרכשתי ב-5 בדצמבר, ישנה הודעת פתיחה בתא הקולי של 'מערכת פקס לרעבא" סיפר ל-ynet. "התא מלא בהודעות שנשמרו בו הרבה לפני שרכשתי את הקו.
"יש שם הודעות של אנשים המזדהים בשמם המלא, שמבקשים להניח חפץ כלשהו על הקבר של הרבי מלובביץ', אנשים שמבקשים ממנו ברכה להצלחה, בריאות עבור קרובי משפחה, או שזה וזה יחזור בתשובה. נראה שזה היה שייך קודם לכן לבית חב"ד או משהו דומה. אני לא רוצה לפגוע אבל אין לי שום קשר לחב"ד.
"פנייתי לבזק נענתה ב: 'לא יכול להיות. זו ההודעה שלך', למרות שמוקלטות שם הודעות מפברואר, מרס ומאי, ואני רכשתי את הקו רק לאחרונה. ביקשתי לאפס את התא הקולי ולבדוק את הסיפור, אך עבר מעל לשבוע ובקשתי לא כובדה וההודעות הפרטיות עדיין שמורות אצלי בטלפון, ובכללן גם הודעת הפתיח, שאיני יכול לשנות כיוון שאיני יודע את הסיסמא.
"כאמור, בחלק מההודעות יש מידע אישי של אנשים שהשאירו את ההודעה ואין זה תקין כי הוא הגיע לידי וכי בזק לא מטפלת בנושא".
לא מחקו את ההודעות בגלל חוב
אחרי פניית ynet התקשרו נציגי בזק לאיציק. "הם טענו שמדובר בקו קל של בעל חוב. הקו עוקל, ובמקרה כזה הם מחכים שנתיים עד מחיקת ההודעות במסגרת איפוס הקו, כדי לתת לחייב אפשרות לשלם את חובו. כלומר, מסתבר שההודעות האלה הן בנות שנתיים ומישהו בבזק מכר לי אותו בטעות עם ההודעות.
"נאמר לי שיפצו אותי בחודש חינם וכבר איפסו לי את התא הקולי. אמרתי לנציג שחבל שרק אחרי שפניתי ל-ynet הבעיה נפתרה. הוא התנצל".
מבזק נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על התקלה המדוברת. העניין טופל ויופקו לקחים".
בחב"ד מסרו ל-ynet כי אינם מכירים את השירות.