פיתוח ישראלי: פרסומות בזמן ההמתנה לשיחה
בקרוב, אפליקציות החינם יעלו לנו בהאזנה לפרסומות. חברת סלרינג תמכור למפתחים פרסומות מותאמות ללקוח, בנות 10 שניות, שיושמעו בעת החיבור וההמתנה לשיחה במכשירי סמארטפון מבוססי אנדרואיד. לא רוצה להאזין? אין אפליקציה
אי אפשר להימלט מפרסומות, אבל אפשר לקבל עבורן אפליקציות חינם. חברת הסטארט-אפ הישראלית סלרינג מציעה פלטפורמת פרסום בינלאומית: פרסומות קוליות בסמארטפונים מבוססי אנדרואיד, בעת המתנה לחיבור שיחה ולמענה. הפרסומות, בנות 10 שניות, יושמעו בתחילה פעמיים ביום. אם המיזם הזה יצליח, אפליקציות החינם יעלו לנו בפרסומות.
- סוף לאותיות הקטנות בפרסומות
בעבר כבר הושמעו פרסומות בזמן ההמתנה לשיחה, אולם אלה נחשבו לספאם טורדני משום שהן נכפו על המתקשר על-ידי המפעיל הסלולרי של הנמען. כאן מדובר בפרסומות שמקורן באפליקציות שהמתקשר עצמו הוריד והסכים לכך שהוא עצמו יאזין להן. בתום השיחה, יראה המשתמש הצעה בכתב לגשת לאתר החברה המפרסמת, או לקבל הצעת מחיר למוצר שהוזכר בפרסומת.
"אנחנו עוקפים כך את המפעיל הסלולרי", אמר ל-ynet המייסד ומנכ"ל החברה, זהר הלחמי. "לצרכן יש יכולת בחירה אם להוריד את האפליקציה תמורת שמיעת פרסומת או לא. הצרכן יכול גם להחליט שאופציית הפרסומות היחידה שהוא מוכן לה היא השמעת מבצעי קופונים והורדת קופונים. אנחנו לא שומרים שום מידע על הצרכן ולא מאריכים את משך חיבור השיחה וההמתנה למענה בשום צורה".
קבל פרסומת למוצר מזון ליד הסופר
סלרינג, שפועלת כרגע בגרסת closed beta אמורה ללכוד את תשומת ליבם של שני גורמים שעדיין מגששים את דרכם לכסף בעולם הסמארטפונים: מפתחי אפליקציות ומפרסמים.
כרגע, ברגע שאפליקציה לסלולרי הופכת לאפליקציה בתשלום, תדירות ההורדה שלה צונחת להפליא. מכאן שאין תמריץ כספי לפתח אפליקציות - משום שהרווח של המפתחים כה קטן. גם הפרסום בסמארטפונים עדיין לא חזק דיו, "וכאן נכנסת סלרינג", מסביר הלחמי.
לפי התוכנית של סלרינג, המפתחים ירוויחו כסף מהאפליקציות שלהם בזכות פרסומות שיושתלו בכלים לפיתוח האפליקציה שלהם. המפרסמים מצידם, יוכלו לנתב את הפרסומת לקהל היעד בדרכים שונות, למשל, הם יוכלו לבחור להשמיע את הפרסומת בשעות מסוימות: אם מדובר בפרסומת לתוכנית טלוויזיה היא תושמע בשיחות שיערכו בשעות שקרובות לזמן שידור התוכנית. המפרסמים יוכלו להשמיע את הפרסומת בקירבה ללוקיישן מסוים: אם מדובר במוצר שנמכר בסופר, הפרסומת תושמע בקרבת הסניף.
אלי זוגלובק, משקיע, וחבר דירקטוריון סלרינג ויו"ר קבוצת זוגלובק מסביר: "הפרסומת יושבת על השרתים של סלרינג, ויש לנו טירגוט (התאמה לקהל יעד) מאוד מוצלח, כך שבחוּר בסין יקבל את הפרסומת הכי רלוונטית עבורו באזור שלו. ככל שהאלוגריתם שלנו ישתפר, נשמיע לו פרסומות יותר רלוונטיות והאפקטיביות של הפרסום תעלה".
"הדרך לתמוך במפתחים היא להקשיב לפרסומות"
לפי סלרינג, אין דרך שבה אנחנו, הצרכנים, נוכל להימנע מהזמזום הפרסומי בתעלת השמע שלנו. תדירות הפרסומות, שבתחילה יופיעו רק בשתי שיחות ביום, תעלה בהדרגה, מבטיחים בחברה. "90% מהמפתחים לא עושים כסף מאפליקציות", מסביר הלחמי. "אם אנחנו כצרכנים רוצים להמשיך לקבל אפליקציות חינם, הדרך היחידה שלנו לתמוך בהם, אם אנחנו לא רוצים לשלם, היא להקשיב לפרסומת".
לחברה יש כרגע שישה עובדי פיתוח בישראל, חמישה מתכנתים באוקראינה ועוד ארבעה עובדי שיווק שיושבים בקליפורניה. תוך חודש, תגיח הסנונית הפרסומית הראשונה שלה, ככל הנראה בארה"ב, אם כי לא מן הנמנע שגם זוגלובק תהיה מהמפרסמים החלוצים בתחום. "אנחנו צופים להכנסות של למעלה מ-20 מיליון תוך 36-24 חודשים" מצהיר הלחמי.
סלרינג קורצת לשוק שכיום מוערך ב-10 מיליארד התקנות של אפליקציות ו-250 מיליון סמארטפונים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד - קצב גידול של כמיליון טלפונים חדשים, המופעלים מדי יום, לפי נתוני החברה. למעלה מ-80% מהאפליקציות האלו הינן חינמיות והמודל העסקי של מפתחיהן מבוסס על פרסומות.