פלאפון: התקלה היתה במתג הראשי
צוותי ההנדסה והרגולציה של פלאפון אמרו בשימוע במשרד התקשורת כי מקור התקלה - במתג של אריקסון, המחשב שמקשר בין לקוחות. ככל הנראה, אחד הרכיבים בו נכנס לויברציה. אחרי אתחוּל - המערכת שבה לתקנה. עדיין לא ידוע מה בדיוק גרם לתקלה
בחברת פלאפון אמרו למשרד התקשורת כי הגורם לתקלה שהשביתה את שירותי חברת הסלולר במשך כ-4 שעות היה במתג התקשורת הראשי של החברה, מתוצרת אריקסון.
- קריסת פלאפון: הלקוחות יקבלו 60 דקות שיחה
למשרד הגיעו סמנכ"ל הנדסה של פלאפון וכן מנהלת אגף רגולציה, כדי לדווח על התקלה. פלאפון עבדו לפי נוהל התאוששות שהוציא המשרד למקרה של תקלה וכן לפי נוהל דיווחים על ארוע מיוחד שהוציא המשרד לאחרונה. בשבוע הבא יצטרכו בפלאפון לתת דיווח מעמיק יותר.
בפלאפון יודעים לומר כי התקלה לא היתה ב-HLR, רכיב המכיל נתונים של כל מנויי החברה, משום של-HOT מובייל, שרוכבת באזורים רבים בארץ על שירותי פלאפון, יש HLR משלה - כך שאם הפגיעה היתה -HLR של פלאפון - HOT מובייל לא היו נפגעים כלל ובכל זאת - הם נפגעו. עוד אמרו למשרד שזו לא היתה מתקפת סייבר.
בפלאפון שללו גם אפשרות פגיעה במערכת STP האחראית על האיתותים - כלומר הרכיב השני בהתקשרות בין מנויים: אחרי שה-HLR מזהה את המתקשר, היא מעבירה את השיחה למערכת האיתותים שמחייגת לטלפון של הנמען. בפלאפון איתרו את התקלה בכך שבודדו כל פעם רכיב אחר העלו והורידו אותו.
בחברה יש בדרך כלל שני מתגים, מתג א' ומתג ב', מתג מראה שמשמש כאתר חילופי. הם כל הזמן עובדים יחד האחד מגבה את השני. המתג הוא מחשב שמורכב מכמה יחידות. ככל הנראה, אחד המודולים שם נכנס לוויברציה גרם לעומס מסוים ששיתק את המערכת וברגע שהורידו והעלו אותו - המערכת שבה לפעולה תקינה.
מחברת פלאפון נמסר: ״פלאפון אינה מוסרת מידע על מה שנאמר בשיחה סגורה במשרד התקשורת ואנו רואים בחומרה את העובדה שמידע כלשהו יצא מהמשרד. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אנו עדיין חוקרים את הגורם לתקלה המצוי ככל הנראה במתג. עד שהחקירה לא תסתיים לא נדע את הגורם בוודאות״.