טרנד: אריזות מוקטנות ומוצרים דקים
ב-am:pm הוסיפו למגוון אריזות מוקטנות של מוצרים מוכרים. בסופר-פארם מוכרים מוצרים מוקטנים לנסיעות ולאחרונה חברות החלו לשווק בקבוקי שתייה קטנטנים. למגוון המוצרים הדקים שעל המדף התווסף גם שניצל תירס דק. והמחירים? יש מבצעים, אבל ל-100 גרם/מ"ל, אלה מוצרים יקרים יותר
קטנטן זה חמוד וגם שימושי מאוד, במיוחד אם את רווקה שמסתפקת במועט, ובעיקר אם אתה בחור שאוהב לאכול במידה. בארה"ב יש שוק שלם של מוצרים מוקטנים שמיועדים למשקי בית קטנים, לשומרי משקל ובעיקר לנסיעות. גם בישראל יש כבר לא מעט מוצרים מוקטנים ולאחרונה נראה שיש התעוררות בשוק הזה. גם מוצרים דקים הם חמודים לא פחות וגם הם פופולריים. כמו המוצרים המוקטנים, גם המוצרים הדקים משמשים כדרך "חמודה" לשיווק מוצרים יקרים יותר לצרכנים.
עוד בנושא אריזות:
- חוקי אבל מתעתע: האריזות שמבלבלות אותנו
ברשת am:pm הוסיפו לאחרונה למגוון מוצרים מוקטנים ויצאו בקמפיין פרסומי למבצע שחובק את רוב המוצרים האלה ברשת. זו דרך לקידום מכירות שקולעת לאחד מקהלי היעד הבולטים של הרשת: צעירים ורווקים. בין המוצרים שבמבצע: מיני גבינה לבנה סקי של שטראוס 2 ב-6 שקלים, שמן זית תיבול אישי 170 מ"ל, 7.99 שקלים במקום 11.99 שקל; מגן תחתון קרפרי 18 יחידות 4.99 שקלים במקום 6.99 שקלים וקולגייט טוטאל 75 מ"ל ב-9.99 שקלים במקום 22.99 שקל.
בסוף אוגוסט המבצע ייגמר והמחירים יעלו כמובן למחיר גבוה יותר, שהוא גם מחיר גבוה ליחידת מידה (100 גרם או 100 מ"ל) לעומת המוצרים בגודל "סטנדרטי". ברשת מקווים שקהל היעד יישבה וימשיך לקנות בקטן ולכן המבצע הזה מסמן מגמה.
חברות משיקות אריזות מוקטנות - בידקו את המחיר בחלוף המבצע
גם בסופר-פארם אפשר למצוא בסניפים מסוימים מדף של מוצרי קוסמטיקה מוקטנים - המיועדים בעיקר לטיסות. בחנוכה - סופגניות המיני כבר מזמן ניצבות לצד הסופגניות "הרגילות", בשלגונים כבר שנים מוכרים גרסאות מיני, סלטי אחלה של שטראוס נמכרים גם בגרסאות מוקטנות וסלטי צבר השיקו לאחרונה מגוון סלטים קטנים באריזות 150 גרם. קוקה קולה השיקו לאחרונה בקבוק בגרסת השלוק, למרות שהחברה כבר מוכרת בקבוק קטן ופחית.
כמו ברשתות השיווק, גם עבור היצרניות והיבואניות - לייצר ולשווק מוצרים בקטן זו עוד דרך של חברות ענק להגדיל את הרווחים שלהן בגדול. המטרה היא להציע עוד הצעות לצרכן על גבי המדף. הצרכן מקבל מגוון, אבל הוא גם משלם עליו יותר - אם הוא בוחר מוצר קטן.
לרוב, ייצור המוצרים האלה מעט יקר יותר - גם בגלל הנדסת מזון שונה וגם בשל משקל גדול יותר לרכיב האריזה במוצר, לכן בחלוף המבצעים - הם עולים יותר ליחידת מידה. תמיד השוו את המחיר ל-100 גם או מ"ל בין המוצר הקטן למוצר הגדול - כדי לחשוף את האמת בתמחור. בתחום המשקאות לעומת זאת, אריזה מוקטנת לא דורשת הנדסת מזון כלל, אלא רק אריזות מיוחדות, לכן זו דרך זולה עוד יותר להגיע לקהל יעד רחב יותר.
בדרך כלל זו השיטה: בתחילה המוצר החמוד מוצע לצרכן במבצעים ואחר כך הוא לרוב יהיה יקר יותר ל-100 מ"ל. עוד אינדיקציה שקטן יותר זה גם יקר יותר - כשחברות רוצות להעלות מחירים בלי שהצרכן ירגיש בזה, הן מקטינות אריזות. המשקל הכללי יורד והמחיר נשאר אותו המחיר.
משטוחים לשניצל תירס דק
מוצרים "דקים" זה טרנד נוסף. גם בזוגלובק השיקו לאחרונה אריזות מוקטנות חדשות לסדרה הוותיקה שלהם: אריזות 120 גרם של פסטרמה וסלמי. הסדרה הורחבה ונוספו לה מוצרים - חזה בקר למשל. כאן לא רק שמדובר במוצר קטנטן, אלא שבזוגלובק הוסיפו לו עוד אלמנט טרנדי: הפריסה של המוצרים הפכה לפריסה דקה יותר, בסגנון ה"דק דק" שהשתלט על פסטרמות ארצנו.
האריזה הקטנה של זוגלובק נראית עכשיו גדולה יותר, אך משקל המוצר נותר כשהיה. גם מחיר האריזה נותר זהה - אם כי דווקא ב-am:pm שיצאה במבצע על מוצרים מוקטנים, האריזות האלה נמכרות ביוקר: 15-18 שקל לאריזה קטנטנה שאמורה לעלות 12-11 שקל. "את המחיר קובעות הרשתות", אמרו לנו בחברה. לזוגלובק יש תחרות בתחום האריזות המוקטנות: יחיעם וכן טירת צבי ועוף טוב שמוכרות אריזות נקניק ופסטרמה קטנות, בעיקר במינימרקטים ובמכולות, וכל החברות מרחיבות את מגוון המוצרים הדקים שלהן.
מוצרים דקים יש בכל תחום: ממסכים ועד תחבושות היגייניות. במזון הטרנד התחיל באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 אז הושק ביסלי דק ועוף טוב הציגה את השניצל הדק שלה. מאז מתחרותיה הלכו בעקבותיה והשיקו גם הן מוצרים דומים כשמאמא עוף אף שילבה בין המיני לדק כשהשיקה את שניצל העוף מיני מיני דק. אחרי כן הגיעו הבייגלה השטוחים שהשתלטו על שוק הבייגלה ואז הצטרפו הפסטרמות בחיתוך דק דק, שהגדילו את הקטגוריה למחפשי הנשנוש - והגדילו את הרווח לחברות שכן המוצרים האלה יקרים יותר ל-100 גרם.
השבוע, השיקה זוגלובק טבע שניצל תירס דק ושניצל תירס דק בטעם פיצה. האריזות מכילות שניצלים דקים יותר, אך גדולים יותר ויש פחות שניצלים באריזה לעומת אריזת שניצל תירס "הרגילה". שימו לב גם שמשקל האריזה קטן ב-100 גרם ממשקל אריזת שניצל תירס בעובי "סטנדרטי": 650 גרם לעומת 750 גרם.
כלומר, למרות שהמחיר פר אריזה יישאר לפי זוגלובק זהה למחיר של אריזות המוצר הסטנדרטי - בסופו של דבר תשלמו יותר על פחות מוצר. ואיך המוצרים? עניין של טעם, כמובן, אך רוב הטועמים ששאלנו - טענו שדק יותר זה אכן טעים יותר. אולי זה בגלל החידוש, אולי בגלל הטרנד, אולי בגלל הטעם - משום מה, על חלק מהאנשים - זה עובד.