שתף קטע נבחר

גט טקסי: נהגים שבתו, קושי בהזמנת מוניות

נהגי החברה החליטו לממש את הבטחתם וכיבו את מכשיר הטבלט שמקשר אותם לאפליקציה של החברה החל מ-7:00 ועד 10:00. כמה נהגים שבתו? לפי הנהגים "רבים מהנהגים שעבדו בבוקר". לפי החברה: "מספר מצומצם של נהגים לא הגיבו לקריאות. הוצאנו הבוקר למעלה מ-3,000 נסיעות"

לקוחות של גט טקסי שניסו הבוקר להזמין מונית דרך האפליקציה נתקלו בשיבושים. על גבי מסך הסמארטפון הופיעה ההודעה "אין מוניות בסביבה שלך", מסר שהאפליקציה היעילה של החברה שולחת לעיתים נדירות.

 

 

נראה כי כמה מנהגי גט טקסי החליטו לממש את איומם שפורסם לראשונה ב-ynet לכבות את מכשיר הטבלט המקשר אותם לאפליקציה ב-10 באוקטובר מ-7:00 עד 10:00. הסיבה לכך: הנהגים טוענים שהחברה החליטה לכפות על נהגיה שלא לגבות עמלה של 5 שקלים על הזמנה מרחוק. הנהגים טענו שהעמלה הזאת מגיעה לפי חוק הישר לכיסם של הנהגים, לכן החברה בעצם לא מפסידה מהמהלך הזה דבר והנהגים לעומת זאת מפסידים כ-50 שקל ביום. במסגרת השביתה, הנהגים המשיכו לאסוף נוסעים, אך לא קולטים הזמנות דרך האפליקציה.

 

בכמה נהגים מדובר? קשה לומר. לקוחות שלפי בדיקת ynet ניסו להזמין מונית באזור ת"א, בין 7:20 ל-9:15 לא הצליחו להשיג מונית בשום שלב. לקראת השעה 10:00 נראה היה שהשביתה התפוגגה. החל מ-9:30 ביקשנו מעוד ארבעה לקוחות להזמין מוניות: שלושה לקוחות מהרצליה, ת"א ור"ג הצליחו להזמין מוניות בקלות הרגילה שמאפיינת את האפליקציה ורק לקוחה אחת שהזמינה מונית מבן יהודה ת"א, בסביבות 9:45-9:40 לא הצליחה להזמין מונית דרך האפליקציה. מה שבטוח: לא כל נהגי הבוקר שבתו למשך כל הבוקר.


"יש לנו תמיכה של אלף נהגים במאבק", אמר לנו אחד אחד הנהגים. "כמובן שלא כל הנהגים שובתים, אבל רבים מהנהגים שעובדים בבוקר כיבו את המכשיר". נהג אחר אמר ל-ynet שהוא יודע על 400 נהגים שתומכים בגלוי ורבים אחרים שהם תומכים פאסיבים. "בתחנה אמרו שיעיפו כל מי שיעשה בעיות, אבל הם לא יכולים לפטר את כולם". נהג אמר אמר ל-ynet: "ברור שלא כל הנהגים בשביתה, יש 1,700 נהגים - לא כולם ישבתו".

נתוני גט טקסי: עוד לפני השעה 10:00 ההזמנות התנהלו כסדרן (צילום מסך באדיבות החברה) ()
נתוני גט טקסי: עוד לפני השעה 10:00 ההזמנות התנהלו כסדרן (צילום מסך באדיבות החברה)

 

מחווה צרכנית על גב הנהגים?

בשבוע שעבר הודיעה חברת גט טקסי כי כמחווה צרכנית וכאקט שאמור לתת לה יתרון תחרותי על פני מתחרות חדשות שנכנסו לשוק, היא מבטלת את עמלת ההזמנה בסך 5 שקלים שהנהגים יכולים לגבות על פי הנחיות משרד התחבורה על הזמנה טלפונית. זו עמלה שעוררה תהיות בקרב צרכנים שהתרעמו על גבייתה גם במסגרת הזמנה דרך אפליקציה. במשרד התחבורה מסרו ל-ynet שעד כה לא היה ברור אם מותר לגבות את העמלה על הזמנה דרך אפליקציה, אך בימים אלה במשרד מצהירים שגם אפליקציה נכללת בדמי הזמנה מרחוק. יחד עם זאת מדובר בגבייה וולנטרית: נהג שרוצה לגבות 5 שקלים יכול, נהג שלא רוצה - לא חייב. מיד אחרי פרסום הודעת גט טקסי, פורסם ב-ynet כי הנהגים זועמים על ההחלטה, שנעשתה לטענתם כ"הנחתה".

 

בחברה טענו שהתייעצו יום קודם לכן עם 95% מהנהגים לגבי המהלך. הנהגים טענו שאמנם כמה מהם קיבלו שיחות טלפון מהחברה, אך רובם ככולם הביעו התנגדות למהלך. למחרת, קיבלו הודעה למכשיר הטבלט במונית, לפיה החברה מפסיקה את הגבייה הזאת בשם נהגיה. הנהגים טוענים שבחברה כפו עליהם את המהלך ורוב הנהגים הופתעו מההחלטה. עוד טענו שכעבור יום נשלחה אליהם הודעה לפיה עליהם לאשר את ביטול הגבייה דרך המכשיר. מי שלא אישר - נותק מהאפליקציה של החברה.

מי שלא אישר נותק מהאפליקציה ()
מי שלא אישר נותק מהאפליקציה

 

בלית ברירה אחרת, רוב הנהגים לחצו "אשר" לביטול הגבייה, אחרת תיפגע פרנסתם, כך טענו. אחד הנהגים אמר ל-ynet: "אישרתי כי אין לי ברירה, אני חייב לעבוד. אני מפסיד 1,500 שקל בחודש מינימום, אבל אין לי דרך אחרת". נהג אחר אמר ל-ynet שבינתיים לא אישר ביטול הגבייה. "האם נפגעה פרנסתי בעקבות כך? בהחלט כן. גט טקסי מספקים לי עבודה, אבל אני לא יכול לאשר את הדרך הביריונית שבה החליטו לבצע את הדברים. אני מתנגד לביטול, ובטח מתנגד לכך שביטלו את הגבייה על הגב של הנהגים כשהחברה מרוויחה מזה פרסומת חינם".

 

"זו תחנה שאהבנו וקידמנו"

נהג נוסף סיפר ל-ynet שנוצר קרע בין הנהלת התחנה לאותם נהגים שמתנגדים למהלך בגלוי. "הם טוענים שם יכולים לוותר עלינו זה כואב כי זו תחנה שאהבנו, שקידמנו, שגרמה לנו להרגיש גאווה שאנחנו שייכים אליה. אין לנו בעיה לוותר על חמשת השקלים, אם התחנה היתה מתייעצת איתנו. כך למשל יתכן שהיינו מסכימים לאי גבייה כשהנהג נמצא קרוב מאוד לנוסע שמזמין את הנסיעה ולפיצוי במקרה שהנהג נסע לא מעט כדי להגיע לנוסע, אבל נראה שדעתנו לא מעניינת את התחנה".

 

בעקבות הסערה, הנהגים ערכו מפגש נהגים ביום שישי שעבר, אליו הגיעו מיעוט הנהגים ומפגש דומה מתוכנן ביום שישי הקרוב. איש מהנהגים לא יודע לומר בוודאות מהי עמדתם הרשמית של כלל הנהגים בתחנה. אין ספק שרוב הנהגים בתחנה לא אהבו את ביטול גביית 5 שקלים לנסיעה מרחוק, אך לא ידוע אם יש רוב למתנגדים, כלומר ישנם רבים שלמרות שלא אהבו את המהלך - נתנו לו את הסכמתם.

 

אחד הנהגים מסביר: "אין לנו תחנה פיזית שבה הנהגים נפגשים לנוח ולשתות קפה. לכן קשה לנו להתארגן, אבל השביתה עברה מפה לאוזן. הנהגים העבירו את זה לכל נהג אחר שהם פגשו. לי אישית לקחו 2,000 שקל מהנטו, ונהג לוקח נטו 50% מהרווח שלו זה המון כסף, לכן אני משבית את השירות".

 

גט טקסי: מספר מצומצם מאוד של נהגים לא ענו לקריאות

מגט טקסי נמסר בתגובה: "מדובר במספר מצומצם מאוד של נהגים שלא ענו לקריאות בשעות הבוקר המוקדמות. מנתוני החברה המגיעים מחדר הבקרה עולה כי מהשעה 5:30 ועד לרגע זה בוצעו למעלה מ-3,000 נסיעות, כאשר בזמני השיא בוצעו למעלה מ 310 נסיעות בו-זמנית.

 

"אנחנו צופים כי היום נשבור שיא נסיעות נוסף ונשלים גידול של 50% בהזמנות השבועיות. חברת Get Taxi עומדת מאחורי החלטתה להפוך לחברה היחידה בישראל שאינה גובה דמי הזמנה בפועל ובכך הביאה מהפכה צרכנית נוספת לשוק המוניות בישראל. המהלך מוכיח עצמו ובא לידי ביטוי בעלייה חדה של כמות ההזמנות היומית מיום ההכרזה, לצד נסיקה של כמות ההורדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
נהגי גט טקסי: "השבתנו את האפליקציה"
מומלצים