שתף קטע נבחר

פרטנר נקנסה ב-321,330 ש' על אי שקיפות בחשבונית

"פרטנר שינתה על דעת עצמה את מבנה החשבונית בניגוד לחוק", כך נמסר ממשרד התקשורת. בחשבונית ללקוחות, החברה לא נקטה פירוט וגילוי נאות לגבי החיובים כנדרש, אלא רק את הסכום לתשלום. גם אחרי שהבטיחה שתתקן את ההפרה תוך 7 חודשים - זו לא תוקנה

משרד התקשורת הטיל עיצום כספי על חברת פרטנר בסך 321,330 שקל, משום שלפי המשרד, החברה הפכה את החשבונית שלה לעמומה ולא מפורטת, על דעת עצמה ובניגוד להוראות החוק. חברת פרטנר היא בעלת מותגי הסלולר: אורנג' ו-012 מובייל וכן היא הבעלים של ספק האינטרנט 012 סמייל.

 

קיבלתם חשבונית ללא פירוט מספק לטעמכם? שילחו לנו מייל ונבדוק >>

 

 

ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת הגדיר את מבנה חשבון הטלפון למנויים על מנת שיהיו ברור עם שקיפות מלאה. בניגוד להוראות הרישיון, חברת פרטנר ערכה שינוי במבנה חשבון הטלפון של המנויים, כאשר לא הציגה בסיכום החשבון של לקוחותיה את הפירוט כנדרש, אלא רק הסכום לתשלום".

 

מה נדרש לפרט בחשבונית?

לפי סעיף 8ה  להוראות משרד התקשורת בעניין גילוי נאות בחשבון הטלפון (מ-2009), בחלק של "סיכום החשבון" יוצג הסכום לחיוב ללא מע"מ וייכללו בו הפרטים הבאים:

א. חיובים קבועים - חיובים החלים על המנוי אשר אינם תלויים בהקיף השימוש.

ב. חיובים משתנים - חיובים החלים על המנוי בהיקף שימוש.

ג. חיובים חד פעמיים - כגון חיוב בדמי יציאה, חיוב בהפרשי ריבית והצמדה, בגין חוב כספי, חיוב בגין הוצאות גביה וכו'

ד. זיכויים - כגון זיכוי בגין החזרת ציוד ישן, זיכוי בגין סבסוד וכו'

ה. החזרים כספיים בגין חיובי יתר.

 

"כאמור, החברה עשתה דין לעצמה, וביצעה שינויים למנויי החברה בדף החשבון", נמסר ממשרד התקשורת.

 

לא תיקנה את ההפרה תוך 7 חודשים, למרות הצהרתה

במשרד התקשורת טוענים כי פרטנר פנתה למשרד בעניין זה. בפנייתה, ביקשה החברה לבחון בקשה לערוך שינויים בחשבון הטלפון של מנוייה. "המשרד בחן את הבקשה, ובעודו בוחן את הבקשה, ובטרם הודיע את החלטתו בעניין, בחרה החברה לבצע את השינויים על דעת עצמה", מסרו במשרד התקשורת.

 

"זאת ועוד, לאחר שהמשרד פנה לפרטנר בעניין זה, טענה החברה, כי היא תתקן ההפרה תוך שבעה חודשים, שהוא פרק הזמן שנדרש לכך לפי ההערכה שנתנה החברה בעצמה. בחלוף מועד זה, נמצא כי לא בוצע התיקון כנדרש.

 

"לאחר שהמשרד פנה לחברה לבירור העניין, התברר כי החברה תעמוד בהוראות לעניין מבנה החשבונית ביחס לפירוט החיובים השונים בחלק של סיכום החשבון רק בסוף הרבעון הראשון של 2015. הדברים האמורים עמדו בבסיס ההחלטה להטיל עיצום כספי על החברה במקרה זה".

 

פרטנר טענה שלא נגרם מכך נזק למנויים

נראה שפרטנר טענה בפני משרד התקשורת, כי לא נגרם בכך נזק למנויים. במשרד התקשורת מסרו כי "המשרד אינו מקבל את טענתה של החברה כי לא נגרם נזק למנויים ולו מזערי, כיון שלדעת המשרד ללא פירוט המרכיבים הרלוונטיים יש קושי למנוי להבין את החשבון ולכלכל את צעדיו לגבי התאמה של התכנית אליה הוא משויך, בהתאם למחירים ולדפוס השימוש שלו, דבר שבהחלט יכול לגרום לנזק כלכלי.

 

"אנו עומדים על כך, שהצרכנים יקבלו מידע ונתונים ברורים ושקופים בכדי שיוכלו לממש את זכויותיהם. השינוי שעשתה פרטנר בניגוד להוראות, הקשה על המנויים לכלכל את צעדיהם לגבי התאמה של התכנית אליהם הם משויכים, בהתאם לדפוסי השימוש".

 

פרטנר נקנסה בעבר. HOT מובייל נקנסה השבוע

משרד התקשורת כבר קנס לפני כשנה את חברת פרטנר ב-2.7 מיליון שקל, והורה לה להשיב ל-60 אלף ממנוייה 2.4 מיליון שקל, מפני שגבתה כסף מלקוחות אורנג' על סים חדש, כשהתניידו למותג נוסף של החברה: 012 מובייל, כאילו עברו לחברה חדשה. כמו כן, השית עליה קנס של למעלה מ-300 אלף שקלים.

 

רק השבוע, משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך 88,840 שקל על HOT מובייל, בגין גביית תשלום שלא כדין ממנויי החברה שהתקשרו למספרי טלפון מקוצרים לעסקים - מספרי כוכבית. המשרד מסרו כי החיוב בגין חיוג למספרים אלו אמור להיות על-פי תעריף רגיל ולא על-פי תעריף פרמיום.

 

לפני כשנה קנסה מועצת הכבלים והלוויין את חברת HOT ב-1.3 מיליון שקל, על זמני המתנה ממושכים במוקד השירות הטלפוני.

 

בסוף 2014, HOT נקנסה שוב על-ידי המועצה, הפעם ב-1.6 מיליון שקל, אחרי שמבדיקה שערכה המועצה עלה כי זמני ההמתנה במוקד הטלפוני של החברה הגיעו לשעה.

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "החברה לא פעלה על דעת עצמה ופנתה למשרד התקשורת לאישור באופן מסודר. בכוונת פרטנר לערער בנושא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים