המזון יקר? במגה ימכרו ריהוט ומוצרי ד"ר בייבי
כדי להעלות את הרווחיות, מגה קמעונאות מקימה מתחמי "מגה הום" בכמה מסניפי מגה בול שיאכלסו ריהוט, מוצרי חשמל, טקסטיל, גינון, צביעה ומוצרי תינוקות. לשם כך, מדפי המזון ירוכזו על פני שטח קטן יותר בחנויות. "המתחמים יוסיפו 30% למכירות הסניפים, ונהיה זולים מהמתחרים בעד 25%"
בעוד שמחירי המזון הגבוהים בישראל נמצאים בדיון בוועדת קדמי, רשת מגה משיקה את "מגה הום" – מתחמי הכל לבית בהשקעה של 12 מיליון שקל. המתחמים, בשטח של 900-600 מ"ר, שהקמתם החלה כבר בשלהי 2011, כוללים ריהוט פנים וחוץ לבית, כלי עבודה, טקסטיל, מוצרי חשמל, פרזול, אמבטיה, קמפינג ואביזרי חשמל. לצידם ישתרעו מתחמי "חנות בתוך חנות" בני 200 מ"ר של חברת ד"ר בייבי, שנקנתה על-ידי ריבוע כחול המחזיקה ברשתות מגה. לשם כך, יצומצמו מדפי המזון וירוכזו על פני שטח קטן יותר בחנויות.
- מגה גבתה עמלה על פריסת גבנ"צ. והתחרטה
במגה מעריכים שהרווחיות של המתחמים האלה תהיה גבוהה מהרווחיות על מזון, וצופים כי המתחמים יביאו לעלייה של 30% במכירות כל סניף, גידול של כ-110 מיליון שקל בהכנסות שנתיות. היקף שוק המוצרים לבית מגלגל בישראל בשנה 5 מיליארד שקל.
כרגע יש שלושה מתחמי מגה הום כאלה, בנשר, חדרה וחולון, שם מגבה בול מתחרה בשני סניפי חצי חינם ובסניף שופרסל דיל. עד סוף 2012 ייפתחו עוד שמונה מתחמים בסניפי מגה בול ברחבי הארץ, עם קווי קופות נפרדים, ועד סוף 2013 ייפתחו 12 מתחמים נוספים, בעלות של מיליון וחצי שקל למתחם.
"נהיה זולים מהום סנטר ואייס"
במגה בול כבר מוכרים מוצרי חשמל, כלים לבית ושאר מוצרי נון פוד, בהיקף קטן יחסית, הכוללים, בין היתר, גם את מוצרי החברות הבנות, ורדינון ונעמן. התחום הזה רשם הפסדים ב-2010 וירידה בהכנסות של כ-5.5%. מגה תתחרה ברשתות כדוגמת הום סנטר ואייס, שלפני חצי שנה יצאו מתווי השי שלה ומתכננות לצאת גם מתווי הקנייה של שופרסל בפסח הקרוב. גם לשופרסל יש מותג לבית "שופרסל הום", אך פעילותו עדיין לא הבשילה.
"נמכור במחירים הנמוכים ב-15%-25% ממחירי הום סנטר ואייס", הצהיר מנכ"ל מגה קמעונאות זאב וומברנד במסיבת עיתונאים שערך. "נוכל לעשות זאת כי אנחנו מסתמכים על מוצרים מהירי מכר ומוצרים לבית בשיטת 'עשה זאת בעצמך'. זו תהיה משפחת המוצרים הזולה ביותר ביחס למתחרים.כל חודש נפתיע עם מוצרים חדשים שצרכנים צריכים לבית במחירים של 40-30 שקל".
עוד אמר כי "המתחמים יוסיפו 30% למכירות לעומת שנים קודמות. יש לנו בסניפים למעלה מ-35 אלף פעולות קופה בחודש, ותנועה מדהימה בחנויות". לגבי ד"ר בייבי ההפסדית, שסניפיה צומצמו מ-28 ל-20 אמר כי "הרשת תהיה מאוזנת ב-2012".
מגה הום תתחרה גם בשופרסל, ברשתות פוקס הום, גולף אנד קו, איקאה וקיקה וכן בשחקנים קטנים יותר. בחשמל היא כבר מציעה את מוצרי ברימאג ומתחרה ברשתות החשמל והאלקטרוניקה, ובעקבות רכישת ד"ר בייבי, היא תתמודד גם מול רשתות כשילב ומוצצים.
מוצר | מחיר |
חבילת לידה | 1,999 |
עגלה bloo happy | 2,299 |
עגלת ג'וי | 1,399 |
טיולון מגנום 3 | 549.99 |
בוסטר סטרטר נסיכות דיסני | 229.99 |
כיסא בטיחות טריומף 65 | 899.99 |
כיסא בטיחות קוסמו sp | 499.99 |
בוסטר מאסטרו | 499.99 |
מנשא snugli | 299.99 |
הליכון פיל | 329.99 |
חילזון אלקטרוני התאם צורה | 89.90 |
סט מצעים לעריסה | 79.99 |
חולצת פלנל | 44.99 |
בגד גוף | 39.99 |
חלק מהמוצרים (מוצרי פרזול, אביזרי אמבט,טקסטיל בית) ימותגו תחת המותג מגה הום. ימכרו לא רק במתחמי מגה הום אלא בכ-20 סניפי מגה בול נוספים וכן יימכרו בהיקף מצומצם ב-30 חנויות מגה בעיר.
רבוע כחול, מחזיקה נוסף למגה קמעונאות שמנהלת את החברה-הבת ד"ר בייבי, גם ברשתות ורדינון, נעמן, ששת, דור אלון, אלונית, AM:PM וכפר השעשועים ובקרוב אף תשיק מותג סלולר שייקרא Youphone.