איקאה: חלקים חסרים במשלוח? סעי לחנות
כ' הזמינה משלוח של ריהוט משרדי לפני פגישה רבת משתתפים. בעת שנגר פרטי שהוזמן במיוחד, הרכיב את הריהוט, הסתבר שחלק מהחלקים בשידה חסרים. בשירות הלקוחות הציעו לה לנסוע לחנות ולחפש אותם בעצמה. רוצה משלוח נוסף? רק עוד 48 שעות. בעקבות פניית ynet החברה שלחה לה את החלקים באותו היום
חלקים חסרים בריהוט שהוזמן וששולם עליו מראש - זה דבר מתסכל ומרגיז. כ' נתקלה בתופעה הזאת באיקאה וכשהתלוננה שאינה יכולה להרכיב את הרהיט - הציעו לה בשירות הלקוחות להגיע לחנות ולחפש את החלקים החסרים.
"קניתי ציוד משרדי בשווי של כ- 4,500 שקל, במיוחד עבור פגישה בת שבעה משתתפים שאמורה היתה להתקיים בעוד 4 ימים. יום לאחר מכן – הגיעה ההובלה", סיפרה כ'. "כיוון שנגר פרטי היה זול יותר משירות ההרכבה של איקאה, הזמנתי נגר כזה והוא הגיע למחרת לעבוד במשרדי.
"בעת העבודה, הנגר גילה שבמוצר - ששמו 'המנס שידת שמונה מגירות' - חסרים חלקים מהותיים: פלטה עליונה בגודל של 1.60 מטר על 50 ס"מ ושתי חזיתות לשתי מגירות. המשמעות היא שלא ניתן להרכיב את המוצר, והחדר לא יהיה מוכן למחרת, כפי שתכננתי".
בואי לחנות בעצמך, או חכי יומיים
כ' פנתה לשירות לקוחות כבר בתשע בבוקר, לטענתה, כדי שיספיקו לשלוח לה את החלקים החסרים כל עוד הנגר עדיין במשרדה. "התקשרתי מספר פעמים, אמרתי להם שנגר פרטי שהזמנתי לא יכול להרכיב את המוצר, אמרו לי שאין בעיה שאגיע לחנות ואקח את החלקים", היא מספרת.
"אני גרה מרחק 40 דקות מהחנות, ובאמצע יום עבודה זו לא אופציה. מה גם שאצטרך לחפש את המק"טים בעצמי, לעמוד שוב בתור, זה לא שמישהו מוציא לך את החלקים מהחנות. ובכלל – זו פשלה שלהם, אז למה שאני אסע במיוחד? ביקשתי שישלחו מישהו בדחיפות עם החלקים החסרים. אמרו לי שאי אפשר.
"התשובה שלהם היא שהם ישלחו מישהו רק בעוד יומיים להביא את החסר ולהרכיבו, על חשבונם, אבל זה כבר מאוחר מדי מבחינתי. לא אוכל לקיים את הישיבה בחדר שנראה כמו נגרייה. ביקשתי לדבר עם מנהל. אמרו לי שמנהל יחזור אלי ב-18:00, אבל גם זה מאוחר מדי, כי המנהל עשוי לומר לי את אותו הדבר וגם אם יקבע משהו לערב, הנגר לא יחזור אלי היום שוב בלי תשלום נוסף".
בעקבות הפנייה ל-ynet, תוך שעתיים הגיע משלוח עם החלקים החסרים והחברה אף שלחה למחרת ב-8:00, עובד שירכיב את הרהיטים על אף שכ' כבר שילמה לנגר. "לא ברור לי למה מלכתחילה שולחים מוצרים עם חלקים חסרים ועוד כשמדובר בציוד באלפי שקלים שמיועד למשרד", תוהה כ'. "אחרי שפניתי ל-ynet הבעיה נפתרה ומישהי משירות הלקוחות התקשרה אלי שוב ושוב כדי לוודא שהכל בסדר".
מאיקאה נמסר בתגובה: "הנושא טופל באופן מקיף והלקוחה הביעה את שביעות רצונה המלאה".